חתונה בימינו – מה השתנה?

החתונות של היום, שונות מהחתונות של פעם, אולם מה השוני?

השוני העיקרי, הוא במחיר. פעם חתונה לא הייתה סיפור מאוד יקר. הבה נערוך מסע בזמן כדי להבין את ההבדל:

גליציה לפני 200 שנה:

מזל טוב. בשעה טובה ומוצלחת, זלמן יתחתן מחר עם פרלה. כל העיירה מתרגשת. ההכנות באוויר. החתונה תיערך בחצר בית הכנסת המרכזי בעיירה. הורי החתן והכלה חילקו את האוכל בין כל העיירה: אשתו של מוישלה החייט תכין עופות, אשתו של למל הנפח תכין אורז, השתייה תהיה מי באר קרים וצלולים. ומי ינגן בחתונה? אל דאגה – הכנר על הגג ינגן עם הכינור, חיים יחצרר בחצוצרה, כל אחד יביא את כלי הנגינה שלו, ובקיצור, תזמורת שלמה. בחתונה יהיה שמח, שמחה אמתית וריקודים. כדי לחסוך בהוצאות, היו נוהגים בעיירה להתחתן בימי שישי, או בערבי חג, ואת הסעודה היו עורכים בערב, כסעודת שבת או חג. מזכרות?  לא היו אז. היו מפנים את אחד מהבתים לחתן ולכלה בשביל חדר ייחוד.

כך נהגו שנים וחסכו בהרבה הוצאות.

גן אירועים 2015:

היום בערב דוד מתחתן עם שיר. לימוזינה, גן אירועים מעוצב. חופה מעוצבת, כיסא כלה מעוצב, כיסאות מעוצבים, עיצוב שולחנות יוקרתי. האוכל- קייטרינג יקר ומשובח כיד המלך: בשר טלה, עגל, אווז, ועוד. אורז במגוון אפשרויות. סוגי סלטים רבים, בר שתייה חופשית, לחמניות מכל הסוגים, יין חופשי. קינוחים: מגוון סוגי עוגות וגלידות. בקיצור- 60 שקלים למנה לפחות.

צלם יקר עם כל סוגי המצלמות ומצלמה מרחפת. תקליטן די ג'יי עם כל סוגי הסגנונות. כיוון שגן האירועים הוא בצפון הרחוק, הורי החתן והכלה שוכרים אוטובוס למשתתפים.

חדר ייחוד מפואר של החתן והכלה. לילה ראשון של החתן והכלה בחדר מיוחד בבית מלון.

המזכרות: ברכונים מפוארים עם כיתוב זהב של שמות החתן והכלה ותאריך החתונה, דיסק לכל משתתף.

אלו ההבדלים בין החתונות של פעם לבין החתונות של היום. פעם כל הארגון היה ספונטני וקהילתי, וחסך ממון רב. היום רוצים לארגן הכול מראש בפאר ובהדר ובסטנדרטים גבוהים, אבל ההוצאה הכספית בהתאם.

מאמרים נוספים שכדאי להכיר

חופשה משפחתית

רשימת ציוד לחופשה עם ילדים

רשימת ציוד לחופשה עם הילדים נכון שזה קצת מתסכל להגיע סוף סוף לחופשה שחלמנו עליה ולגלות ששכחנו בבית חפצים חשובים מאוד כמו מטען לטלפון, בגד

צוות ארבע אמהות זמין 24/7 באימייל

תרצו לפרסם מאמרים משלכם באתרינו? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם