טיפים לבחירת זר כלה

זר כלה הוא חלק בלתי נפרד מערב החתונה. כל כלה רוצה לאחוז בזר מרשים, אשר אותו תוכל להשליך אל הקהל ולסמן התחלה חדשה, אהבה וזוגיות. יחד עם זאת, לעיתים קשה לבחור זרים מבין כל האפשרויות המוצעות. על מנת לבחור את הזר המושלם, יש להכיר את ההבדלים בין הפרחים, את המשמעויות של כל זר ועוד מספר טיפים נוספים אשר יכולים להקל על המלאכה.

הטעם האישי, סגנון השמלה והתקציב הם הגורמים העיקריים המשפיעים על בחירה בין זרי כלה. לאחר הגדרת כל אחד מהקריטריונים הללו יש לפנות אל אנשי מקצוע, ולקבל הצעת מחיר על סוגים שונים של זרים:

א. זר עגול – זו היא הבחירה הקלאסית של רוב הכלות בארץ ובעולם. הזר העגול נוח לאחיזה, משדר יוקרה ועמיד לאורך שעות ארוכות. הזר הוא פרקטי ואלגנטי בעת ובעונה אחת, ומחירו אינו גבוה. מבחינת פרחים, ניתן לתאם בתוך זר עגול כמעט את כל סוגי הפרחים ללא יוצא מן הכלל. בין אם מדובר על זר פרוע, מהודק או מסודר, הכלה בוחרת כיצד להשתמש בו ומתי.

ב. זר נשפך – זהו זר אשר הופיעה לראשונה בתחילת המאה הקודמות בחתונות של שועי עולם, אך מאז הפך לשם דבר גם בחתונות קונבנציונאליות יותר. בזר נשפך ניתן להשתמש בסוגי פרחים רבים, כל עוד הם אינם מסמלים רגשות שליליים. בנוסף, חשוב לשים לב לבחירת זר נשפך המתאים אל קימורי שמלת הכלה. הזר הנשפך משיג את האפקט המרשים ביותר כאשר הוא לא גדול מדי או מנקר עיניים.

ג. זר בוקט מעוצב – הסוג הזה של הזר מזוהה עם חתונות אליהן מוזמנים אורחים רבים. זהו זר יוקרתי במיוחד, המעוצב בטוב טעם, ומשלב בעזרת שזירה מקצועית כמות גדולה של פרחים מסוגים שונים. עם זאת, לגבי זר בוקט מעוצב עדיף להתרכז בשניים או שלושה סוגים של פרחים בלבד, וכך למנוע עומס על הכלה.

משמעות הצבע של כל פרח בזר

בכל הנוגע אל צבעי הפרחים עצמם, כדאי לזכור כי המסורת מייחסת משמעות שונה לכל פרח. כך לדוגמא מסמל הורד האדום את החושניות, בעוד הטוליפ הצבעוני מצהיר על אהבת עולמים. ורד לבן מסמל טוהר ושלמות, אך עדיף להימנע מזר לבן לחלוטין במידה וגם שמלת הכלה היא בצבע דומה. הפרחים הלא רצויים בתוך הזר הם הורדים הצהובים, המסמלים אהבה שברחה ואי נאמנות, או סיגליות המסמלות אהבה מוסתרת וסודית. כדאי גם לוותר על שילוב פרחים מסוג נרקיס, המסמלים אגואיזם ופרחי פטוניות המסמלים מכשול.

לסיכום, זריקת זרי כלה היא מסורת נהדרת המאפשרת לאורחים לקחת חלק באירוע בלתי נשכח. כדאי להכיר את ההבדלים השונים בין הזרים לפני הבחירה, להשתמש בחוות דעת של אנשי מקצוע, ולהבטיח ערב מושלם שייזכר לאורך שנים רבות.

מאמרים נוספים שכדאי להכיר

חופשה משפחתית

רשימת ציוד לחופשה עם ילדים

רשימת ציוד לחופשה עם הילדים נכון שזה קצת מתסכל להגיע סוף סוף לחופשה שחלמנו עליה ולגלות ששכחנו בבית חפצים חשובים מאוד כמו מטען לטלפון, בגד

צוות ארבע אמהות זמין 24/7 באימייל

תרצו לפרסם מאמרים משלכם באתרינו? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם