כל מה שאת צריכה לדעת על עריסה לתינוק

אין כמו אהבה של אימא לילדיה ומה יותר טהור מאהבתה של אם לתינוקה? כל אם ואם מעוניינת לתת את הטוב ביותר לילדיה וכאשר מדובר בתינוק קטן זה ברור שהאם תרצה לספק את כל צרכיו, לגונן עליו, לפנקו ולרפד את חייו בנוחות ונועם.

בחודשים הראשונים של הרך הילוד יש צורך לתת לתינוק הרגשה בטוחה ונעימה. אנשי רפואה ומומחים שונים מייעצים על שינה באותו חדר עם התינוק. הורים שישנים עם התינוק בחדר קשובים לו ולינה משותפת היא בעלת חשיבות רבה ואף במקרים מסוימים יכולה אפילו להיות מצילת חיים עבור התינוק.

שינה משותפת עם התינוק באותו החדר מטיבה לא רק עם התינוק אלא גם עם הוריו. לינה משותפת עם התינוק גורמת לחיסכון של נדודי שינה רבים ומאפשרת להורים להיות קשובים לתינוקם גם בזמן שהם ישנים. עריסה לתינוק היא אמצעי נוח ללינה משותפת עם התינוק בחדר ההורים מבלי לוותר על הלינה במיטה שאליה אתם רגילים.

אז אם השתכנעתם שעריסה לתינוק זה מה שאתם צריכים, במה תבחרו? איזו עריסה היא העריסה המתאימה ביותר לתינוקכם?

אם החלטתם לקנות עריסה לתינוק, כדאי שתדעו שקיים מגוון מאוד גדול של עריסות לתינוק. אז כיצד תדעו איזו עריסה ראויה יותר לצרכים שלכם ושל תינוקכם?

להלן מידע אודות עריסות שונות לתינוקות:

עריסה לתינוק מעץ

עריסה לתינוק מעץ היא אולי אחת העריסות הפופולאריות ביותר לתינוק. עריסות תינוק מעץ בנויות מסורגים מעץ, יש להן גלגלים, וזה עושה אותן ניידות. היתרון שבעריסה ניידת מעץ הוא בכך שניתן להימצא ליד התינוק במהלך מרבית שעות היום ולהמשיך בפעילויות היום יומיות. אבל אחת הבעיות בעריסה מעץ לתינוק היא שהורים רבים טוענים כי עריסות עץ הן קטנות ולא מתאימות לתינוק ברגע שהוא קצת גדל. אחת הבעיות שהורים רבים מדווחים עליה היא הבעיה של תינוקות שנתקעים בין סורגי העץ של העריסה. בעיה זו גורמת להורים להעביר את התינוק מעריסת תינוק למיטת תינוק בזמן מוקדם יותר

עריסה מפלסטיק

עריסות פלסטיק הן הגרסה הפלסטית לעריסות תינוק מעץ. עריסות תינוק מפלסטיק הן גדולות יחסית, ומהוות יתרון עבור אלו שמתכננים לישון באותו חדר עם התינוק חודשים רבים. היתרון של עריסה לתינוק מפלסטיק הוא בכך שאת מרביתן אפשר לקפל ולאחסן בצורה קלה. אחת הבעיות בעריסת פלסטיק, מלבד העובדה שהן לא ידידותיות לסביבה הוא שהרכבתן לא פשוטה. בניגוד לעריסה מקבילה מעץ, עריסות לתינוק מפלסטיק נוטות לקרקש כשנוגעים בהן והן מקנות תחושה של חוסר בטיחות, למרות שמדובר רק בתחושה.

עריסה לתינוק מקש עריסה מקש

עריסות הקש הן אולי העריסות הפופולאריות ביותר בכל הזמנים. במשך עשרות ומאות שנים עשו שימוש בעריסות קש. היתרון המרכזי של עריסת קש הוא בפשטות. דפנות עריסה קלועה מקש עשויות גוף אחד, כך שהן מכילות את התינוק בבטחה ואין אפשרות להילכדות איברים בין שלבים. בעריסה לתינוק מקש אין ברגים, שלבים, סוגרים, ווים ולכן אין בה סכנת היתפסות. בדרך כלל, תמצאו עריסות מקש עם גלגלים. הגלגלים מעניקים לעריסה את הניידות שהיא כה חיונית לאימהות שרוצות להימצא ליד תינוקן גם בעת שהם ישנים.

יתרון נוסף שיש לעריסות מקש, הוא כמובן המראה המיוחד. עריסות קש הן עריסות מעוצבות במראה של פעם. חשוב להבין שעריסות מקש הן עריסות שמיוצרות בעבודת יד. אין פסי ייצור לעריסות קש! ומשום כך מחירן הוא גבוה והן מתאימות לאלו שמוכנות להשקיע את כספן בעריסה נוחה ומיוחדת. קיימת אפשרות של השכרת עריסה לתינוק מקש. עריסה להשכרה זה פתרון מוצלח לאלו שאינם יכולים לשאת בעלות היקרה של רכישת עריסה לתינוק מקש.

עריסה מתנדנדת

אם יש משהו שתינוקות מאוד אוהבים זה – שמנדנדים אותם. אני לא יודע מה המקור של אהבת הנדנוד אצל תינוקות, אולי זו תחושה שעוברת מהזמן שבו שהה התינוק ברחם אימון בסביבה הנוזלית והמוגנת של הרחם והנדנודים שהוא חש בהם בזמן שאמו זעה. העובדה היא שתינוקות אוהבים נדנודים ולכן עריסה מתנדנדת יכולה לשמש כאמצעי מעולה להרדמה. רק שכדאי גם להיזהר מכך משום שהתינוק עלול לפתח תלות בנדנודים. אם תינוק מפתח תלות בנדנודים אז זו בעיה משום שכל פעם שהתינוק יתעורר בלילה, הוריו יצטרכו גם הם להתעורר ולנדנד את עריסתו עד להירדמותו.

עריסה מתחברת או עריסה נצמדת

עריסה מתחברת זו פשוט עריסה לתינוק שאפשר לחברה למיטת הוריו. החסידות הגדולות ביותר של עריסות מתחברות הן כמובן אימהות מניקות. הסיבה לכך היא משום שעריסה מתחברת מאפשרת לאם להניק את תינוקה מבלי לקום וממש להתעורר, אלא פשוט לחלוץ שד ולהניק תוך כדי שינה.

עריסה נצמדת לא כל כך מתאימה להורים סופר רגישים שכל רחש של תינוקם מקפיץ אותם. תינוקות (וגם מבוגרים) משמיעים רחשים שונים בלילה שהם לא תוצר של צורך. ולכן אם אתם מאלה שקופצים בכל פעם שהתינוק ממלמל משהו, כדאי שתוותרו על עריסה מתחברת.

לחלק מהעריסות הנצמדות אין גלגלים ואופן החיבור שלהן למיטת ההורים מסורבל. מיטות או עריסות מתחברות מיועדות בעיקר לשינה בצמוד למיטת ההורים ולכן הן לא ניידות כמו עריסה על גלגלים או משהו דומה. אם אתם מעוניינים שהתינוק יהיה לידכם גם כאשר הוא ישן במשך שעות היום, הרי שעריסה מתחברת איננה טובה לצרכים הללו.

מאמרים נוספים שכדאי להכיר

חופשה משפחתית

רשימת ציוד לחופשה עם ילדים

רשימת ציוד לחופשה עם הילדים נכון שזה קצת מתסכל להגיע סוף סוף לחופשה שחלמנו עליה ולגלות ששכחנו בבית חפצים חשובים מאוד כמו מטען לטלפון, בגד

צוות ארבע אמהות זמין 24/7 באימייל

תרצו לפרסם מאמרים משלכם באתרינו? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם