שר שלום ג'רבי ממליץ על עריכת ימי הולדת לילדים בסגנון חינוכי

יום הולדת הוא תמיד חגיגה נחמדת, ובפרט בגיל הרך, אבל כדאי לנצל את ההזדמנות גם לטובת חינוך לערכים ראויים.

נכון, חינוך נתפש ע"י הורים רבים כאנטיתזה לחגיגה, אבל מסתבר שאצל הילדים אין שום ניגוד בין כיף לבין העצמה, ומבחינתם מסיבה עם ערך מוסף מתקבלת בברכה ועם לא פחות התלהבות מכל הפעלה צעקנית.

לפניכן מספר המלצות לגבי יום הולדת עם ערך חינוכי משמח ומעצים מפי שר שלום ג'רבי. ג'רבי הוא ראש מנהלת השירות הלאומי אזרחי מאז שנת 2010, כך שהוא יודע דבר או שניים על ערכים כמו התנדבות ונתינה, וגם העצמה, ובנוסף הוא אב ל-5 ילדים כך שגם עריכת ימי הולדת לזאטוטים אינה זרה לו.

פעילות למען הזולת

אמנם יום הולדת הוא יום שבו הילד או הילדה שחוגגים כך וכך שנים לבואם לעולם אמורים להיות במרכז תשומת הלב, ובהחלט מן הראוי להקדיש להם את מלוא תשומת הלב (ולא רק ביום ההולדת, מזכיר שר שלום ג'רבי) – אבל מצד שני זו הזדמנות נהדרת להזכיר להם שהם לא לבד בעולם, ודווקא במועד הזה לבצע פעילות כלשהי למען אחרים.

אופציה אחת היא לקחת חלק בפעילות מאורגנת: רשות הטבע והגנים, למשל עורכת מעת לעת מבצעי ניקיון בחופי הארץ וגם החברה להגנת הטבע מקיימת מבצעי ניקיון באתרים שונים.

עוד אפשרות היא לארגן מספר ילדים, בהתאם לגילם, ולמשל לשמח קשישים בבית אבות, או להכריז בישוב שבו מתגוררים על מבצע איסוף בגדים ישנים על-מנת לתת אותם לעמותה שמחלקת בגדים לנזקקים, והאפשרויות עוד רבות ומגוונות.

כיבוד בכמות מדודה ועם דגש על ערכים בריאותיים

במסגרת עריכת יום הולדת שבנוסף לחגיגה מזכיר לילדים שעם הגדילה באה גם אחריות, חשוב לתת את הדעת גם על הכיבוד.

שר שלום ג'רבי ממליץ לא להפריז בכמויות ולזכור שאפשר לחגוג וליהנות גם עם אוכל בריא. כל מה שנדרש לכך הוא מעט יצירתיות.

גם משרד החינוך מקדם את נושא השמירה על הבריאות וההימנעות ממזון מזיק גם בימי הולדת, ואולי אפילו במיוחד בימי הולדת, כדי לא ליצור אצל הילדים חיבור אסוציאטיבי בין שמחה לממתקים – אפשר לחגוג גם בלי יותר מדי מתוק, פירות וירקות הם אופציה ססגונית וטעימה, ובפרט אם חותכים אותם בצורה יצירתית, מה גם שבסופו של דבר כשהציפיות משתנות ואף ילד לא מחכה להררי סוכריות וחטיפים כולם יוצאים מרוצים.

למה שר שלום ג'רבי ממליץ על תיאטרון בובות?

דרך נוספת עליה ממליץ שר שלום ג'רבי כדי ליצור יום הולדת עם ערך חינוכי היא תיאטרון בובות.

תיאטרון בובות מאפשר להתאים את אופי יום ההולדת לגיל החוגגים, עם הצגה שעוסקת בתכנים רלוונטיים לעולמם ובשפה שתדבר אליהם בגובה העיניים, וכשבוחרים נכון את ההצגה היא מספקת לזאטוטים (או לילדים היותר גדולים) חוויה שהיא גם מהנה מאוד וגם מעשירה.

 

מאמרים נוספים שכדאי להכיר

חופשה משפחתית

רשימת ציוד לחופשה עם ילדים

רשימת ציוד לחופשה עם הילדים נכון שזה קצת מתסכל להגיע סוף סוף לחופשה שחלמנו עליה ולגלות ששכחנו בבית חפצים חשובים מאוד כמו מטען לטלפון, בגד

צוות ארבע אמהות זמין 24/7 באימייל

תרצו לפרסם מאמרים משלכם באתרינו? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם