תזונה נכונה במהלך ההריון

מזל טוב! את בהריון. כעת, אינך דואגת רק לבריאותך שלך אלא אם כי לשניים. עלייך לדאוג לנוחות שלך ולא פחות חשוב לתזונה שלך- העשויה להשפיע ברמות גבוהות על בריאות העובר שלך.

מספר דברים שעלייך לזכור במהלך ההריון שלך:

  1. היוועצי ברופא בחודשי ההריון הראשונים שלך לגבי תזונה- מעתה ועד לסיום ההריון עלייך להימנע ממזונות מסוימים כגון: ממתיקים מלאכותיים המכילים אספרטיים, קפאין, דגים נאים, בשר שאינו מבושל במלואו, משקאות דיאט וייתכן כי עלייך ליטול מספר תוספים כגון חומצה פולית, ויטמינים מסוימים.
  2. תוסף ברזל – ברזל הוא חיוני מאוד להריון שלך. נשים רבות מרגישות חוסר בברזל במהלך ההריון שלהן ולכן ישנה סבירות גבוהה מאוד כי יהיה עלייך ליטול ברזל במהלך ההריון שלך. במידה והנך צמחונית או נושאת תאומים- יהיה עלייך ליטול ברזל בוודאות על מנת להשלים את הערכים הדרושים לך. מלמבד לתוספי ברזל מלאכותיים, תוכלי לפנות למקורות עשירים בברזל כדוגמת אכילת בשרים, דגים ועוף וגם באכילה של קטניות רבות כמו דגנים מלאים או פירות יבשים. נשים שאינן יטפלו בחוסר הברזל שלהן עתידות ללדת מוקדם יותר תינוקות במשקל נמוך מדי.
  3. הישארי בגדר הוספת משקל שפויה- אינך צריכה להעלות במשקל לאורך כל תקופת ההריון שלך למעלה מ10 ק"ג. כל ק"ג יותר מכך הינו מיותר ופוגו בבריאותך. נשים רבות מתקשות לחזור למידות של לפני תקופת ההריון שלהן ולכן עלייך לשים לב שלא לעלות מעבר למה שאת צריכה. היוועצי בתזונאית או בדיאטנית המתמחות בתזונה לנשים בהריון על מנת לקבל את כל הערכים התזונתיים המגיעים לך לתקופת ההריון מבלי לעלות במשקל.
  4. הימנעי מסוכרים – סכרת הריון הינה נפוצה ביותר בקרב נשים המעבירות סוכר רב לעוברים שלהן במהלך ההריון. ישנה דיעה הרווחת כי מאחר ואת בהריון- מותר לך לאכול כאוות נפשך ולא להחסיר מעצמך. זיכרי כי סכרת הריון איננה רק את עוברך אם כי משאירה לך שורה של התמודדויות גם לאחר ההריון עם מחלת הסכרת. שינה סכנה רבה למומים, לפגים וכמובן אלו הם תינוקות עתידם לגדול להיות אנשים בעלי עודף משקל.
  5. שתיית מים- גם מחוץ להריון עלייך לצרוך 12 כוסות מים לפחות ביום, אך מאחר ואת בהריון עלייך להקפיד על כך יותר ויותר. הבטיחי לגופך מבחר של מינרלים וויטמינים בשפע על מנת לאפשר לעוברך את המרחב הבריא שהוא זקוק לו.
  6. איכלי מגוון- הקפידי לשים את הצלחת שלך מגוון רב של צבעים- ירקות מגוונים, מנות שומן כגון אבוקדו, שקדים וטחינה, הקפיד לאכול עד 4 פירות ביום (מאחר ויש סוכר רב בכל פרי) ופחמימות מלאות ובריאות העשירות בדגנים.

לסיכום: שמירה על תזונה נכונה במהלך ההריון, עשויה לעזור לך לעבור לידה קלה ומהירה בזמן הראוי לך ולעוברך.

מאמרים נוספים שכדאי להכיר

חופשה משפחתית

רשימת ציוד לחופשה עם ילדים

רשימת ציוד לחופשה עם הילדים נכון שזה קצת מתסכל להגיע סוף סוף לחופשה שחלמנו עליה ולגלות ששכחנו בבית חפצים חשובים מאוד כמו מטען לטלפון, בגד

צוות ארבע אמהות זמין 24/7 באימייל

תרצו לפרסם מאמרים משלכם באתרינו? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם