אמא יקרה, מהם הויטמינים החיוניים לגוף שלך

מלבד הסיפוק הרגעי שהם נותנים לנו, רכיבי המזון שאנו מכניסים לגופנו צריכים לספק לנו בראש ובראשונה את כל אבות המזון שאנו זקוקים להם למען בריאותנו. מלבד חלבונים, פחמימות ושומנים ישנם ויטמינים שממלאים תפקידים חשובים בגוף, החל משמירה על בריאות הרקמות, דרך יצירת הורמונים ועד לתפקוד תקין של המוח. נשים, ואימהות בעיקר, זקוקות למספר ויטמינים חיוניים בתזונה היומית שלהם על מנת שהן תוכלנה לשמור על בריאות איתנה ולשמור על אנרגיות חיוניות במהלך היום.

אימא יקרה – דעי מה גופך צריך

את התרכובות החיוניות שהן ויטמינים אנו אמורים לצרוך בכמויות גדולות, ואם התזונה שלכן לא מכילה את הכמויות הנדרשות שלהן, חשוב לצרוך תוספים כדי לקבל אותם. עם ויטמינים בכמות הנחוצה, גופכם יתפקד בצורה בריאה במהלך היום, ואתן תוכלו לשמור עליו לאורך זמן במהלך השנים:

  1. ויטמין- C רובנו מכירים את הוויטמין החיוני הזה מפירות הדר, אך ניתן למצוא אותו בשפע גם בפלפלים מתוקים, מלונים, עגבניות ועוד. ויטמיןC  הוא בעל תפקיד מפתח במערכת החיסונית, ומאפשר לנו להדוף מחלות על ידי עידוד של ייצור נוגדנים כנגד גורמים מזיקים שונים. בנוסף, הוא תורם לחיזוק העצמות בגוף על ידי הגברת ספיגה של סידן, אבץ וברזל – שני תפקידים חשובים במיוחד בקרב אימהות מניקות.
  2. ויטמין E – התאים בגופנו חשופים לנזקי חמצון בגלל המצאות של רדיקלים חופשיים של חמצן שפוגמים בהם, וכאן נכנס לתמונה ויטמיןE . הוויטמין הזה נלחם בנזקי החמצון הנגרמים על ידי אותם רדיקלים, ובכך בעצם שומר על שלמות התאים יעל תפקודם התקין. התפקיד הזה של ויטמין Eגם עוזר למנוע נזקים שנגרמים לעור ובכך שומר עליו מתוח ובריא לאורך זמן, ועוזר להצעיר את מראה עור הפנים שעלול להיפגם עקב הריונות ומחסור בשינה.
  3. ויטמין D- הדרך הטובה ביותר לקבל את הוויטמין הזה היא להיחשף לשמש, מה שמביא לייצור שלו בגופנו. מבחינת מזון, ניתן לקבל ויטמין D ממאכלים שונים דוגמת דגים שומניים, כמו סלמון, והוא מסייע בחיזוק העצמות על ידי הגברה של ספיגת סידן. הודות לוויטמין הזה, ניתן להגן על הגוף מפני דלדול עצם ונזקים נוספים שנגרמים לשלד ככל שעובר הזמן, אשר נשים נמצאות בקבוצת סיכון מוגברת ללקות בהם.
  4. ויטמינים מקבוצתB – ישנם מספר ויטמינים בקבוצה הזו אשר כולם חיוניים לשמירה על מגוון תפקודים בגופנו. ויטמינים מקבוצת  Bמסייעים בשמירה על תפקוד מוח תקין, משחקים תפקיד בשכפול דנ”א וגם ביצירת תאי דם אדומים. ויטמינים בקבוצה הזו חשובים במיוחד עבור אמהות טריות שאיבדו דם לאחר הלידה, וגם כדי לשמור על רמות אנרגיות גבוהות כדי שתוכלנה לתפקד בצורה מיטבית. מקורותיהם של ויטמינים מהקבוצה הזו הם עופות, אבוקדו, בננה, שעועיות למיניהן, זרעים, שיבולת שועל ועוד, כך שניתן לצרוך אותם בכל ארוחה וליהנות מיתרונותיהם הבריאותיים.

אמהות זקוקות לשמור על גופן באופן רציף על מנת שיהיו להן אנרגיות לתפקד ולטפל בילדיהן על הצד הטוב ביותר, בצורה בריאה ועם אנרגיות, וכדי לעשות זאת, עליהן לצרוך ויטמינים חיוניים שיסייעו להן במשימה ובשמירה על אורח חיים בריא.

אמא יקרה, מהם הויטמינים החיוניים לגוף שלך