מרכיב האחריות בעת רכישת דלתות פנים – מה חשוב לדעת?

בקניית דלתות פנים לבית, חשוב שתבחנו את איכות הדלתות, את חומרי הגלם מהן הן עשויות, את עניין המדידה, ההובלה וההתקנה, אך כמו בכל רכישה אחרת, עליכם לשמור על התנהגות צרכנית נבונה, ולבחון את עניין האחריות. אחריות על דלתות פנים יכולה לנוע החל משנתיים ועד 7 שנים ויותר, והיא יכולה לכלול רכיבים ספציפיים כנגד לחות ורטיבות, או להיות אחריות כללית וגנרית. מן הסתם, תמיד נעדיף לבצע את הרכישה במקום שיעניק לנו את האחריות הארוכה ביותר, המקום שיעניק לנו את הראש השקט למשך כמה שיותר שנים. יחד עם זאת, חשוב להיות ערים שאחריות היא גם כלי שיווקי, שלא תמיד משקף את איכות הדלת כפי שאנו נוטים לחשוב.

אחריות – לא תמיד כל כך פשוט

איך בדיוק יכולה אחריות על דלתות פנים להוות כלי שיווקי? ובכן, מרבית הדלתות בשוק, אל אם מדובר בדלתות באיכות ירודה במיוחד, יכולות בהחלט להחזיק מעמד למשך 5-10 שנים ללא שחיקה דרמטית. למעשה, הסיכויים הם שאותן דלתות תפגענה כתוצאה משימוש לא נכון, כמו למשל מכה שנותנים בטעות לדלת ופוצעת את ציפוי הפורמייקה שלה, אי כוונון של הדלת באופן שגורם לעיוות הצירים לאורך זמן, שימוש אגרסיבי בידית הדלת, שמוביל לפגיעה במנגנון הנעילה וכדומה. כל אלה, סביר שיקרו בטווח הזמן של 5 השנים הראשונות לשימוש בדלת, כך שתמיד ניתן יהיה לטעון כי הפגיעה בדלת לא נבעה מאיכותה הירודה, אלא מהפגיעה שהתרחשה באחריות בני הבית. במצב כזה, אין שום סיבה שלא להציע אחריות לטווח רחוק כל כך, בידיעה שגם כך ישנה סבירות נמוכה שניתן יהיה להוכיח שהפגיעה בדלת נובעת מאיכותה.

על כך ניתן להוסיף את העובדה, שמרבית האנשים ישכחו כבר לאחר מספר חודשים את כל נושא עסקת הרכישה, ולאחר 5 שנים ייתכן שלא יזכרו בכלל היכן קנו את הדלתות. אם לא מדובר בלקוחות מסודרים מאוד, סביר להניח שהחשבונית ותעודת האחריות כבר לא יהיו בידיהם. ולבסוף, אפשר להוסיף את הנטייה שלנו להזמין מישהו שיתקן לנו את הדלת, במקום להיכנס לדין ודברים מול חברת הדלתות, שגם היא כנראה כבר לא זוכרת אותנו, ולא תשוש לספק את האחריות בכזאת קלות.

אחריות ככלי שיווקי

אחרי שאמרנו את זה, זה די מפליא מדוע אנחנו מעניקים חשיבות רבה כל כך לעניין האחריות, כאשר אנו מחפשים דלתות פנים לבית, אך זוהי המציאות, וחברות הדלתות יודעות לתרגם את זה לכלי שיווקי. אותן חברות יודעות שאנשים המחפשים דלתות פנים מרגישים אבודים למדי, ומתקשים להבין מי באמת מציע להם עסקה טובה ומי לא. במצב זה, כל פרמטר יכול להשפיע על ההחלטה שלהם. זאת יכולה להיות הנחה קטנה של מאות שקלים בודדות, זאת יכולה להיות הפתעה בדמות הובלה חינם, וזאת יכולה גם להיות אחריות שאף אחד אחר לא מציע.

אותן חברות, בידיעה שאין משמעות אמיתית לתקופת האחריות, תצענה גם תקופת אחריות של 5 שנים או 7 שנים, העיקר לסגור את העסקה. ואיך יודעים שתקופת האחריות לא תמיד עולה בקנה אחד עם רמת האיכות? ובכן, ישנם בשוק מספר יצרני דלתות בולטים שרמת האיכות והמקצועיות שלהם נמצאת בקונצנזוס. אף אחד מהיצרנים האלה לא יציע אחריות למשך יותר משנתיים. לעומתם, ישנם יצרנים קטנים וקיקיוניים שמציעים בדרך כלל את העסקאות הזולות ביותר, והם דווקא יהיו אלה שיציעו את האחריות הארוכה ביותר.

בשורה התחתונה, כנראה שאין לאחריות הזאת משמעות רבה מדי מעבר לשנת האחריות הראשונה. אם לא קרה לדלת שום דבר במהלך השנה או השנתיים הראשונות, זה כבר לא משנה כמה אחריות ניתנה לכם מעבר לכך, וכעת עם הידע הזה, תוכלו לצאת לבחור את דלתות הפנים שלכם בצורה חכמה ונכונה יותר.

המידע באדיבות דלתות שערי ברכה. טל׳ לבירורים והזמנות 03-550-0596.