הכול על תזונה בהריון

תזונה בהריון
תזונה בהריון
תזונה בהריון

היריון זו אחת התקופות הנפלאות בחייה של כל אישה, יש המון התרגשות באוויר לקראת הרחבת המשפחה, הבטן מתחילה לבצבץ החוצה וכולם רוקמים תוכניות על הנראות של החיים לאחר ההצטרפות של הבייבי למשפחה, הן אם מדובר בילד הראשון והן אם מדובר בילד החמישי.

לאור האחריות הרבה של נשיאת העובר ברחמה, האישה עושה כל שניתן כדי לשמור על כללי זהירות כמו לא להרים משאות כבדים, להקפיד על שעות מנוחה ושינה ולסגל לעצמה דפוסי התנהלות נכונים בכל מה שקשור לתזונה. אין צורך לאכול עבור שניים, אך יש לשים לב לאפיון המזון כדי שיהיו לעובר את כל התנאים להתפתחות תקינה שלו.

תזונה במהלך ההיריון

חשוב שאישה בהיריון תתכנן את התזונה שלה כדי לאזן את הצריכה היום יומית ולוודא שהיא כוללת את כל אבות המזון כמו שומנים, פחמימות וחלבונים. תזונה בריאה מתבצעת לאורך כל ההיריון תוך הקפדה על פי שבועות הריון אילו סוגי מזון חשובים לאכול להתפתחות העובר בשלבים השונים של חודשי ההיריון.

אילו מזונות מומלץ לאכול

מומלץ לאכול מאכלים אשר מכילים חלבון כמו מוצרי חלב ומוצרי בשר רזה. ההנחיה היא לצרוך לפחות כוס חלב אחת ביום או בשר אדום. כמו כן, כדאי להכין תבשילים אשר כוללים דגים, עוף, עדשים, שעועית יבשה, גבינה וביצים.

סידן הוא נדבך חשוב במהלך ההיריון ולכן כדאי לאכול מוצרי חלב, גבינות, יוגורט, לשתות חלב או מיץ תפוזים ולאכול סלט אשר מכיל ירקות בעלי עלים ירוקים כמו חסה.

ברזל הוא נושא חשוב ביותר כדי למנוע אנמיה ולכן מומלץ לצרוך תרד, בשר רזה צלוי, עוף, דגים, ירקות כמו חסה, ביצים, כבד, טופו, קטניות, לחם ודגני בוקר מלאים.

חומצה פולית היא מרכיב הכרחי ולכן נשים צורכות שעועית, דגני בוקר שיש בהם חומצה פולית, לחם ופסטה ובמידת הצורך תוסף המכיל חומצה חשובה זו.

לוח זמנים מסודר לארוחות

המצב האידיאלי הוא לקבוע לוח זמנים קבוע לארוחות השונות במהלך היום, להכין מראש את התפריט הרצוי על פי חשיבותם של המרכיבים השונים וכך לשמור על התזונה הנכונה לאורך כל ההיריון. יש מקרים שבהם הרופאים ימליצו על תוספים, כמו ברזל כדי לסייע לאישה בעלת המוגלובין נמוך, דבר שמקשה על מהלך ההיריון.

בין הארוחות, תמיד נחמד לאכול חטיפי בריאות ופירות יבשים שהם עשירים במרכיבים חשובים כמו לדוגמה אגוזי מלך ושקדים. אפשר גם ליהנות מפירות טריים ועסיסיים שמכילים ויטמינים שונים וסיבים.

הימנעות מסוגי מזון במהלך ההיריון

יש מזונות שההנחיה היא לא לצרוך אותם במהלך ההיריון כמו לדוגמה דג נא שקיים בסושי, בשר קר כמו פסטרמה ולא לשתות אלכוהול.

לאורך כל ההיריון נמצאות הנשים במעקב של צוות טיפת חלב והרופאים, כדי לבצע את השינויים הנדרשים בנושא התזונה.

השארו מעודכנים במצבעים חמים ובמידע חשוב

הכניסו את המייל שלכם ותהיו הראשונים לדעת על כל המבצעים השווים

עקבו אחרינו בפייסבוק :)

מאמרים נוספים שכדאי להכיר

תזונה בהריון
בלוג

הכול על תזונה בהריון

היריון זו אחת התקופות הנפלאות בחייה של כל אישה, יש המון התרגשות באוויר לקראת הרחבת המשפחה, הבטן מתחילה לבצבץ החוצה וכולם רוקמים תוכניות על הנראות

חולצה רחבה שרוול ארוך בצבע כחול
בלוג

חולצות רחבות לנשים

חולצה הינה פריט לבוש מאוד חשוב בכל מלתחה של כל אדם לא משנה אם מדובר בגבר, ילד או אישה. באופן כללי חלק מאישיותנו והדרך בה

צוות ארבע אמהות זמין 24/7 באימייל

תרצו לפרסם מאמרים משלכם באתרינו? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם