יועצת שינה לתינוקות – האם אתם זקוקים לזה?

הורים מותשים רבים שוכרים יועצים שיעזרו להם ללמד את תינוקותיהם לישון. גם אתם צריכים?

בסתיו האחרון מצב השינה במשק הבית של רבקה דוד נראה חסר סיכוי. סולומון בן השנתיים, שישן יחד עם הוריו, התנדנד בקול רם והעיף את זרועותיו סביב רוב הלילה. בינתיים, נח בן ארבעה חודשים היה לפעמים בבסטית שלו אבל בעיקר גם במיטה המשפחתית, סיעוד או מתכרבל. שניהם התעוררו ללא הפסקה ולא מיהרו שוב לעצום את עיניהם. “שינה הייתה בלגן”, נזכרת רבקה, שגרה בלנגלי, לפני הספירה. “הייתי נואש.”

היא התפטרה ממעמד הזומבים כשפגשה אמא ​​ששכרה “יועצת שינה” ודיווחה שהתינוק שלה ישן עכשיו כמו אלוף. רבקה חקרה, ובאותו לילה היא אמרה לבעלה, בלסון, שהיא מעוניינת – אבל זה יקר. “כמה – כמו 10,000 ש”ח?” הוא שאל. חוזה בן שנה, היא אמרה לו, שיכסה את שני הבנים, היה 3000 ש”ח. תשובתו: “למה אתה מחכה?”

הייתה תקופה בה, אם התינוק שלך סירב לישון, ביקשת מאמא שלך עזרה או תקרא ספר. אם זה נכשל, התנדנדת ונדחקת כל הלילה וחלמת על עתיד של שינה ללא הפרעה.

אולם כיום משפחות רבות נוקטות באופן פרואקטיבי יותר, ופונות ליועצת שינה כדי לעזור להם ללמד את ילדיהם להירדם ולהישאר כך. אולי השינה שלך שהייתה נהדרת עכשיו ערכה כל הלילה, או שחופשה באזור זמן חדש פישלה את השינה. או שאולי ילדכם פשוט מעולם לא למד ליפול ולהירדם בלי טונות של עזרה. באופן אישי או בטלפון, בטקסט, בדוא”ל או בסקייפ, יועצי שינה לתינוקות – המכונים גם יועצי שינה, מאמנים או דולות – מראים לך כיצד לפתור את הבעיות הללו.

במחירים הנעים בין 450 ל -4,000 ש”ח יש מחנה הרואה ביועץ שינה הוצאה מגוחכת – שירות שמכוון להורים מיוחסים ועצלנים. אבל הם פופולריים מכיוון שהם עובדים. “אם הספרים ואמא שלך לא מספיקים,” אומרת אלנה מק’גין מאתר השינה של הלילה הטוב בבורלינגטון, אונט., “זה הרגע שאתה בא אלינו.”

מחירים מומלצים ליועצת שינה

  • ליווי של שבוע פגישה אחת ואז התייעצויות טלפוניות
  • מפגש ייעוץ בודד שעה עד שעתיים, כולל בניית תוכנית
  • ייעוץ ארוך טווח כחודשיים
  • מפגש ייעוץ בודד, און ליין כולל בניית תוכנית ושיחה עד שעתיים
  • מפגש ייעוץ קבוצתי, און ליין לשעה
  • טיפול קבוצתי ארבעה מפגשים קבוצתיים
  • פגישת ייעוץ עם פסיכולוג או רופא
  • עד 750
  • 600 - 300
  • 1,700 - 650
  • החל מ 450
  • החל מ 50
  • החל מ 500
  • 500 - 350

ובכל זאת, יועצת שינה מגיעה עם כמה תפסים. ראשית, מדובר בענף לא מפוקח, לכן עליכם להיזהר במי אתם שוכרים. כשאתה מוצא את המומחה המתאים, עליך להיות מוכן לעשות את מה שיועצת השינה לתינוק ממליץ עליו – והרבה הורים פשוט לא יכולים. כלומר אתה יכול בהחלט להעסיק מישהו שמשנה לחלוטין את הלילות שלך. או שלא.

הדוידס היו מוכנים לקחת את הסיכון. מטפלת-השינה מאמן שחר, העלתה את הזוג למלא שאלון, ביקרו בדירתם ויצרו תוכנית ל -20 נוח התינוק. במשך שבועיים, המשפחה התאימה את לוח האכלה שלו והפכה את חדרו לכהה יותר. ואז, לילה אחד, הניח בלסון את התינוק בעריסתו ויצא החוצה.

כל חמש דקות הוא חזר והציע מילים מרגיעות וטיפי גב אוהבים. אחרי 25 דקות של מה שרבקה מכנה “בכי מחאה”, נח נסע וישן שבע שעות. “זה היה הארוך ביותר שהוא ישן אי פעם”, היא אומרת. “היינו כל כך שמחים.” בלילה ארבע, נח עצם את עיניו בלי להציץ. המשפחה גם החזירה את תנומות נוח למסלול, ואפילו סנכרנה את הנודניק של אחר הצהריים עם אחיו הגדול. הם עדיין עובדים על השינה הלילית של סולומון, אך הדוידס רואים התקדמות.

מה לצפות מיועצת שינה?

צרו קשר עם יועצת שינה וכנראה שתקבלו ייעוץ מיני בחינם. הצ’אט הראשוני הזה מאפשר לך לראות אם הפילוסופיות שלך משתלבות.

אם אתה נכנס למערכת, תספק מידע על הילד שלך, בדרך כלל באמצעות שאלון, יומן שינה ושיחה ארוכה. זה פוסל סוגיות בריאותיות (יועץ טוב ישלח אותך לרופא אם יש דגלים אדומים) וקובע איזו גישה אמורה לעבוד הכי טוב. הייעוץ שינה לתינוקות עשוי לבקש מכם להתחיל לאט לאט לבצע שינויים בלו”ז האכלה, התנומה ושעת השינה של תינוקך.

לבסוף, האימון בפועל מתחיל. השיטות משתנות (ראה “Cry Baby”, בהמשך), אך התוצאה צריכה להיות תינוק שיכול להירדם בכוחות עצמו ולישון במהלך הלילה. (Whittaker אומר שרוב התינוקות יכולים לישון במשך הלילה במזון אחד ברגע ששוקלים 14 ק”ג.) אימונים אורכים כשבוע, לתת או לקחת; פעוטות וגננות אורך זמן רב יותר. גיהוץ תנומות עשוי לנהל אותך עוד כמה שבועות.

לאורך האימונים המאמן זמין לענות על שאלות ולהציע עידוד. “התמיכה היא 90 אחוז מהתהליך”, אומר מק’גין.

מה עושים כאשר הייעוץ נכשל?

יועצת שינה לתינוקות היא אינה תרופת פלא. אימונים יכולים להיכשל בזכות יועצים חסרי ניסיון, הורים שלא עוקבים אחריהם או ילדים בקיעת שיניים, סובלים מהצטננות, סובלים ממזג אקסטרה מאתגר או שהם צעירים מדי (רוב המומחים ממליצים לחכות עד שהתינוק יגיע לפחות לארבעה חודשים).

אימוני שינה לא עבדו טוב עבור מייגן לסטר. לפני האימונים, היא ישבה על הרצפה לצד מיטת בנה גריפין וטפחה אותו לישון במשך 45 דקות. כשגריפין הייתה בת 18 חודשים ולסטר הייתה בהריון עם ילדה השלישי, היא הייתה מותשת ונחוצה לעשות שינוי. היא מצאה פוסט בקבוצת פייסבוק של מאמנת שינה באימונים שהציעה שירותים בחינם. לסטר, המתגורר באוקוויל, אונטריו, מילא שאלון, נפגש עם המאמן ושלח תוכנית. זה ביקש ממנה לשבת על כיסא בחדרו של גריפין, לנחם אותו בעל פה אך לא לגעת בו, עד שנרדם. נשמעו צעקות, ולסטר גילתה שהיא לא יכולה להתמודד עם זה, ובסופו של דבר עזבה את החדר לפני שהייתה אמורה. “הילד שלך צועק יותר גרוע מכל דבר אחר”, היא אומרת. זה נמשך מספר לילות, עד שלסטר התקרר בראשו ושלח אימייל למאמן כדי לומר לה שהיא צריכה הפסקה. היא מעולם לא התחילה שוב. כיום, גריפין כמעט בן שלוש עדיין מוחץ לפעמים לישון, אם כי רק למשך 15 דקות, מקסימום.

לסטר מרגישה שהיא לא יכולה להתחייב לתהליך באופן מלא מכיוון שהיא לא האמינה לחלוטין בתוכנית של המאמן. “היא שאלה אותי שאלות על שגרה, אבל היא לא שאלה אותה בפרטי,” היא אומרת.

מה יעזור לאימונים להצליח? לסמוך על המאמן שלך, לדבוק בתוכנית – ולהיות מוכן. “כשאנחנו עובדים עם אנשים שלא מוכנים, זה לא הולך טוב”, אומר וויטקר.

את מי לשכור?

בחר מאמן שינה באותה דרך בה בחרת אינסטלטור או מטפל בעיסוי: שאל על הכשרה וניסיון שלהם, ובקש הפניות. “לקח לי שנים של עבודה עם תינוקות כדי להיות מסוגל לעשות את מה שאני עושה עכשיו,” אומרת דבי פזיו מבית Momes Moments Babee בבורלינגטון, אונט. “כשהתחלתי לראות את המונח ‘יועץ שינה’ לפני שבע שנים, היו אולי ארבעה בקנדה. עכשיו יש מאות ואני לא בטוח שכולם כשירים. “

יש הורים שמרגישים ששכירת עזרה בשינה היא הודאה שהם לא יכולים ללמד את התינוק שלהם מיומנות טבעית כביכול. אחרים מרגישים שעליהם פשוט למצוץ את זה ולצאת מחסך השינה, מכיוון שהורות היא עבודה בין 24-7. אבל אין בושה לקבל עזרה כדי שתוכלו לישון קצת, אומר אדי לאו, ראש רפואת ילדים במרכז הרפואי סנט ג’וזף בטורונטו: “לפעמים הורים צריכים צד שלישי שיעזור להם לעבור.” אחרי הכל, לאו אומרת, “חסך שינה הוא סוג של עינויים.” הורים מותשים שמכרבלים תינוק כל הלילה אינם קשוחים ואוהבים יותר מאלה שמקבלים מנוחה. בטח, מאמני שינה אינם מושלמים, והם יעלו לך, אך עבור הורים מסוימים, שנת לילה נהדרת היא לא יסולא בפז.

תינוק בוכה

ייעוץ שינה לא אומר תמיד לסגור את הדלת ולתת לתינוק שלך ליילל.

הרבה הורים משווים את המילים “אימון שינה” עם השארת התינוק שלהם לבכות את עצמה לישון. יש בזה קצת אמת, מכיוון ששיטות רבות כרוכות לפחות בכמה דמעות. כשמשנים את שגרת השינה שלהם, “תינוקות תמיד יבכו, כי זה מה שתינוקות עושים”, אומר מאמן השינה של ונקובר, דון וויטקר. אימוני שינה מבקשים מהילדים לעשות משהו חדש ומאתגר, והם עשויים למחות על השינוי הזה. הטכניקות הכוללות את ההורה השוהה בחדר או חוזר לעיתים קרובות מעוררות פחות בכי, אך הן אורכות זמן רב יותר. אלנה מק’גין, זועקה, אומרת אלנה מקגין, אתר שינה טובה בלילה, “היא השיטה המהירה ביותר – אני לא מתכוון לשקר.” מאמני שינה, כמו גם הורים רבים, מאמינים באמונה שלמה כי היתרונות לטווח הארוך של שנת לילה טובה עולים על זה החסרונות לטווח הקצר של אימוני שינה.

לשמוע את ילדך בוכה זה לא קל, אבל רופא הילדים בטורונטו, אדי לאו, אומר שאימוני שינה מוכחים כפועלים, ואין שום הוכחות מוצקות לכך שבכי פוגע בילדים פסיכולוגית. “יש אסכולה שלמה נגד לאפשר לתינוקות לבכות,” אומרת לאו, “אבל זה לא מבוסס על ראיות.” אם לאפשר לילד שלך לבכות במהלך אימון שינה מסתכם במה שההורים מרגישים בנוח עם. אם אתה פשוט לא יכול לבשל את זה, אל תעשה את זה.

השארו מעודכנים במצבעים חמים ובמידע חשוב

הכניסו את המייל שלכם ותהיו הראשונים לדעת על כל המבצעים השווים

עקבו אחרינו בפייסבוק :)

מאמרים נוספים שכדאי להכיר

בלוג

אוכל בריא לתינוקות

בואו נבהיר דבר אחד: מחית שעועית ירוקה אינה דומה להכנת בורגיניון בקר של ג’וליה צ’ילד. כמו בתוך, זה לא ייקח את החלק הטוב יותר של

בלוג

דברים משוגעים שאנשים אומרים כשאת בהריון

יש המון דברים מזעזעים שקורים כשיש לך תינוק. עם זאת, מבחינתי ההפתעות הגדולות לא היו קרסוליים נפוחים, סימני מתיחה או השארת בית החולים בתחתוני רשת

צוות ארבע אמהות זמין 24/7 באימייל

תרצו לפרסם מאמרים משלכם באתרינו? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם