תזונה בריאה לילדים – טיפים מנצחים

הורים רבים מוצאים את עצמם מתלבטים בכל הנוגע לתזונת הילדים. בנושא זה ניתן לראות כי קיימות גישות שונות, אשר לא פעם מנוגדות זו לזו, ולהורה לא פשוט לדעת באיזה גישה מומלץ לנקוט. יחד עם זאת, יש כמה נושאים אשר קיים בגינם קונצנזוס – הסכמה מוחלטת, כי אלמנטים אלו מהווים נדבך חשוב בתזונת הילדים, ועליהם חשוב להקפיד. ריכזנו עבורכם כמה טיפים מנצחים, שיעזרו לכם להתמקד במה חשוב יותר ומה פחות בנושא תזונה בריאה לילדים.

הקפידו על מועדי ארוחות

טיפ ראשון ומרכזי כולל מתן תשומת לב למועדי הארוחות. אם יש לכם ילדים בגילאי הגן, הרי שהם מבלים שעות מרובות מחוץ לבית. לפני היציאה לגנים, שבו עם הילדים ואכלו יחד איתם ארוחת בוקר. ארוחה זו חשובה במיוחד ומומלץ להקפיד עליה, גם אם מדובר על ארוחה קלה. בררו מול הגן מה הם מועדי הארוחות בגן, וודאו כי הילד מקבל הן ארוחות מרכזיות והן ארוחות ביניים קלות, הכוללות פרי או ירק.

לעסו את המזון בצורה ממושכת

נושא נוסף אשר משפיע מאוד על התזונה הוא משך לעיסת האוכל. כאשר אנו לועסים אוכל בצורה ממושכת עוזר הדבר לתחושת השובע. הסבירו לילדים את ההיגיון מאחורי הנושא, ונסו לעבוד איתם על הקניית הרגלי אכילה איטית ורגועה.

שלבו ירקות בכל ארוחה

ארוחות ילדים צריכות להיות מאוזנות ומגוונות. יחד עם זאת, מומלץ מאוד שלא לוותר על רכיב הירקות, בכל אחת מהארוחות. ירקות טריים ומבושלים יעשירו את מנות הילדים, ויאפשרו לכם לגוון הן בטעם והן בצבע ובמרקם. ילדים אשר אוכלים בגן אוכל אשר הכין עבורם קייטרינג מורגלים בנושא זה, אשר מושם עליו דגש. הקפידו להמשיך עם הרגל זה גם בארוחת הערב בבית, ליצירת הרצף.

מים זה הכי בריא

טיפ חשוב נוסף נוגע לנושא השתייה. יש הממליצים לשתות לפני האוכל ולאחריו ולא במהלך האוכל, ויש הטוענים כי דווקא מומלץ לשתות תוך כדי הארוחה. בכל גישה שבה תנקטו, מומלץ מאוד כי תרגילו את הילדים לשתיית מים בלבד, וותרו על משקאות ממותקים או מוגזים.

תזונה בריאה לילדים – טיפים מנצחים
תוייג ב: