אוכל בריא לתינוקות

בואו נבהיר דבר אחד: מחית שעועית ירוקה אינה דומה להכנת בורגיניון בקר של ג'וליה צ'ילד. כמו בתוך, זה לא ייקח את החלק הטוב יותר של יום ולא ידרוש 50 מרכיבים שונים.

אז בין אם אתם מתכוננים להכניס לתזונה של ילדכם דגני בוקר ופירה דגניים או שאתם לוקחים את קפיצת הגמילה הניתנת לתינוק, בישול לטוטים יכול להיות חוויית מליטה נפלאה יחסית קלה ומעניקה להורים שליטה מוחלטת על מה שהולך לתוך הבטן הקטנה האלה. זה גם חסכוני וקל לאחסון.

אם אתה תוהה מתי לעבור מחלב אם או פורמולה בלבד לטריטוריה של מזון מוצק, הנה מדריך שימושי מ- The Bump למתי להתחיל ואילו מאכלים מתאימים בשלבים שונים. אל תשכח להצטייד במגשי סיליקון או במיכלים זעירים בכדי להפוך את האחסון לרוח, מכיוון שמזון התינוקות הבריא מציין כמה טוב הארוחות הללו שומרות במקפיא.

וכמו כמעט בכל מה שקשור לתינוקות, הקפד לדבר עם רופא הילדים שלך על כל דבר שתרצה להאכיל את הקטנה שלך. דבר אחד לא לפחד ממנו הוא ניסויים – וזה נוגע למטבחים שאולי אתם חושבים שהם אקזוטיים, אפילו למבוגרים. כשתלמד בקרוב, להורים יפנים, הודים וצרפתים כולם גישות ייחודיות משלהם לאוכל לתינוקות, וגם אתם יכולים.

נתחיל מההתחלה: דגני בוקר לתינוקות

הדבר הראשון שתינוק צריך לאכול (בערך 5 או 6 חודשים) מלבד חלב אם או פורמולה הוא דבר שנקרא דגני בוקר, שהוא פשוט גרגירים טחונים שבושלו במים. ישנם מתכונים שקוראים למחית קינמון או מחית פירות, אך אולי תרצו להחזיק מאלה בהתחלה ופשוט להתרגל לתינוק לרעיון של אוכל מוצק (או חצי מוצק). עם זאת, רזה עם חלב אם או פורמולה זה בסדר מההתחלה.

מזון לתינוקות הבריא מדווח שרוב רופאי הילדים ממליצים לחכות עד שילדך יהיה בן 8 חודשים כדי לתבל דברים עם האוכל שלהם, אבל זה גם בסדר לעשות זאת מוקדם יותר כל עוד לתינוק אין תגובה רעה. כדי להימנע מתרחישים מסוג זה, האתר מציע גם להשתמש בכללי ההמתנה ל -4 ימים כדי לראות כיצד התינוק מגיב למזונות חדשים שונים.

בדרך כלל ישנן שלוש דגנים לבחירת דגני בוקר: אורז (חום, לתזונה), שיבולת שועל ושעורה. לקיד ספוט יש כאן מתכון של אורז חום, ומזון לתינוקות בריא כיסה שיבולת שועל ושעורה (עם מתכונים נוספים בשני הקישורים המשתמשים בדגנים האלה ככל שמתקדמים מדגני התינוק).

מתוקים ומלוחים במשך 6 חודשים ומעלה

לאחר שהתרגלנו למספר מוצקים עם דגני בוקר לתינוקות במשך כמה שבועות, הגיע הזמן להסתעף ולנסות אוכלים חדשים. במתכון זה למחית שעועית ירוקה, אנג'אלי מבלוג ה- Picky Eater מגלה שבתה בהתחלה נאבקה עם הטעם של הצמחוני העשיר בסיבים תזונתיים וויטמינים A עד שאנג'אלי הכניסה מעט יוגורט לתערובת. זה אולי נשמע מוזר, אבל כנראה שזה עובד! וייתכן ששמעת שטוב להתרגל לתינוקות בטעמי ירקות לפני ממתקים כדי שלא ידחו בהתחלה את הדברים העל-בריאים, אך לפי Mama Natural ומקורות אחרים, זה לא כלל יציב. לכן, אם התינוק מעדיף בננה ואבוקדו יחד, תנו תינוקות בננה ואבוקדו יחד.

מחית פריטים בודדים הם נהדרים בהתחלה, אך אולי כדאי לשלב כמה מהפריטים המומלצים לייצור מוקדם. ל- Love One Today יש מתכון לבטטה ומחית אבוקדו. השתמש במתכון של נערת החווה של ברוקלין למחית בננה, תפוחים ואגסים שקפואים באופן בולט. והמתכון הזה מ- Family Family on the Table משלב טונה של המזונות המוקדמים למזון-על ירוק בהיר.

בוטנים: כמה שיותר מוקדם יותר טוב

אין לנו ספק שחשבת לא פחות מה להאכיל את התינוק שלך, כמו לא להאכיל אותו או אותה. או שאולי יש לך אלרגיות למזון ואתה תוהה אם גם הקטנה שלך עושה זאת. אחד הגדולים הוא בוטנים, מכיוון שתגובות רעות יכולות להיות חמורות ואף מסכנות חיים.

בשנת 2017, המכונים הלאומיים לבריאות (NIH) עדכנו את הנחיותיהם בנושא האכלת בוטנים לתינוקות. בתקווה למנוע התפתחות של אלרגיות לבוטנים, ל- NIH שלוש גישות חדשות להורים צריכים לנקוט. אם ילדכם כבר סובל מאלרגיה לביצים, אקזמה קשה או שניהם, עליכם להכניס בוטנים לתזונה שלהם כבר בגיל 4 עד 6 חודשים. לתינוקות עם אקזמה בינונית צריך להיות בוטנים בסביבות 6 חודשים, ולאלה ללא אקזמה יכולים להיות קטניות זה "מוכנס באופן חופשי לדיאטות שלהם", אומר NIH.

דרך קלה להתחיל היא פשוט לדלל מעט חמאת בוטנים עם חלב אם, פורמולה או אפילו מים חמים כך שהיא לא תהיה סמיכה מדי, ולכן לא מהווה סכנה לחנק. מניעת אלרגיות לבוטנים היא משאב נהדר היכן להתחיל. אתה יכול גם להוסיף חמאת בוטנים לדגני תינוק או מחיתיים פשוטים אחרים כמו בננה, או לבדוק את המדריך היסודי של Joy Food Sunshine לבוטנים ומתכונים לתינוק שלך.

מתי להכיר ביצים

ביצים נמצאות גם הן ברשימת האלרגנים האפשריים, ולכן כדאי לחשוף אותם לפני התינוק כדי לראות כיצד הוא או היא מגיבים. בדומה לבוטנים, זה גם יפחית את הסיכוי של התינוק לפתח אלרגיה לביצים.

לאקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים אין הנחיות ספציפיות לגבי ביצים, על פי The Bump, אך ישנם רופאי ילדים אשר אומרים כי ניתן יהיה להכניס אותם בתחילת המזון המוצק כשישה חודשים ואחרי דגני בוקר לתינוקות, ומחית ירקות ופירות.

חקלאי ביצים מקנדה כיסית על ארבעה מתכוני ביצים פשוטים ומזינים.

אלטרנטיבות לבשר ודגים

בשר יכול להיות פינוק אמיתי לתינוק מכיוון שהוא עשיר בחלבונים, ברזל ואבץ. אבל בהחלט יש בשרים שיש להימנע מהם, כמו רוב חתכי מעדנייה, בייקון ונקניקיות, מכיוון שלעתים קרובות הם מכילים ניטריטים, חומרים משמרים אחרים והרבה נתרן. זה לא אומר שהם תמיד מחוץ לתחום, אבל הורים צריכים להיות שקדנים עם מרכיבים בבחירת אפשרויות אלה. עיין במדריך הבריא של מזון לתינוקות הבריא לכל התשובות לשאלות שלך. והבלוג של ג'סיקה קול מפרט כיצד לבשל בשר לתינוקות וכולל מתכונים שימושיים.

דגים יכולים להיות מעט יותר קשוחים מכיוון שהם מגיעים עם סיכוני אלרגיה, לא כל המינים בטוחים לתינוק בגלל רמות הכספית, ועצמות קטנות מהוות סכנות חנק. עם זאת, כמו בבשר יבשתי, זה פשוט לוקח קצת טיפול ותכנון, והתינוק שלך יוכל ליהנות מאופציית האוכל הבריא הזה. עיין ב- 15 מתכוני דגים מפויסים של Made For Mums לילדים בני 7 חודשים עד שנה.

מה אם אתה לא רוצה שהקטנה שלך תאכל בשר? אין בעיה! זה ייקח יותר תכנון, וכדאי שתתייעץ עם רופא הילדים שלך, אבל בהחלט ניתן ללדת תינוק צמחוני ואפילו טבעוני. אוכלים בריאים לתינוקות עונים על שאלות רבות בנושא מעבר ללא בשר כאן.

חלב, יוגורט, גבינה: מבעלי חיים או ממקורות אחרים

זה אולי נשמע אינטואיטיבי, אבל התינוק יכול להתחיל לאכול יוגורט כבר בגיל 6 חודשים, אך אסור לו לשתות חלב עד 12 חודשים. טור האורח הזה של BabyCenter מאת ד"ר טניה אלטמן מפרק את הסיבות לכך, אבל בעיקרון זה קשור לעיכול, לתזונה ולעובדה שברגע שיוגורט הופך ליוגורט הוא כבר לא ממש חלב.

כך גם לגבי גבינה: זה בסדר בין 6 ל 12 חודשים. ולגבי אותם תינוקות שאינם חלביים, אסור לתת חלב שקדים וחלופות אחרות לילדים מתחת לגיל שנה.

יוגורט הוא מקור נהדר לחלבון, סידן, ויטמינים, תרבויות חיות ופרוביוטיקה, לדברי ד"ר אלטמן. היא כוללת את זה כאחד מ -11 המזונות החיוניים שלה לתינוקות ופעוטות. זה גם ממש קל להכין בבית, כפי שמעיד המתכון הזה של מזון לתינוקות הבריא (יש אפילו שיטה ליוגורט חלב סויה). מצאנו גם מתכונים מתוצרת מזון תוצרת בית עבור משהו שהם מכנים "גבינת יוגורט." והסיפור הזה מ- First Cry הוא משאב נהדר לגבינות הטובות והרעיות לתינוק.

ברגע שהתינוק יגיע לגיל שתיית חלב, ההורים עשויים לרצות לשקול עיזים על פרה מכיוון שכפי שמציין New Kids Center, קל יותר לעיכול ומכיל פחות חלבונים לקטוז ואלרגן.

שוקולד: כן, בבקשה

מכיוון שכיסינו את היסודות לתינוקות עד גיל שנה, נעבור לכמה מאכלים הרפתקניים יותר. גם מההורים וגם התינוקות יכולים ליהנות מכל מה שחלקנו עד כה, אבל שוקולד בהחלט, אום, ייקח את העוגה.

אנו אוהבים את מתכון הפונדו הזה מבייבי פוד מכיוון ששוקולד חם ודביק הוא חומר החלומות, וחשוב מכך, הוא משלב בתוכו מאכלים אחרים כמו פירות וכעכים המגיעים עם היתרונות התזונתיים שלהם.

יתכן שאתה שואל את עצמך אם שוקולד מפנק מדי לילדים. כמו כל דבר, איפוק הוא בעל חשיבות עליונה. אבל אתה עשוי להיות מופתע מהיתרונות הבריאותיים הרבים של שוקולד ומהדברים הגדולים האחרים שהוא יכול לעשות לדינמיקה של ההורה-ילד.

מאמרים נוספים שכדאי להכיר

חופשה משפחתית

רשימת ציוד לחופשה עם ילדים

רשימת ציוד לחופשה עם הילדים נכון שזה קצת מתסכל להגיע סוף סוף לחופשה שחלמנו עליה ולגלות ששכחנו בבית חפצים חשובים מאוד כמו מטען לטלפון, בגד

צוות ארבע אמהות זמין 24/7 באימייל

תרצו לפרסם מאמרים משלכם באתרינו? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם