איך להישאר שפוי כשנוסעים במטוס עם תינוק

אחד הדברים האהובים עלי בנסיעות הוא תחושת הפגיעות כשאתה מוצא את עצמך בסביבה לא מוכרת לחלוטין. מעולם לא תכננתי בהרחבה טיול משום שהוא נראה מוציא את הרוח ממפרשי ההרפתקאות. אבל אז הגיעה ההורות.

כשיש לך תינוק אי אפשר לעשות משהו בגחמה. לעזאזל, אני מביא תרמיל טעון במלואו – ערכת עזרה ראשונה, שמונה חיתולים, שלוש שקיות לאשפה, קרם לתינוקות, מגבונים חד פעמיים לשימוש חוזר, שלושה החלפות בגדים, שני זוגות גרביים, שתי שמיכות, צעצועים, מים, ביסקוויטים לקיעת שיניים, והטיולון והמנשא – לאן שאני הולך עם בייבי בוי. עם זאת, לכל התכנון והציפייה לתרחישים הגרועים ביותר, זה אף פעם לא מספיק. הדבר התבהר במהלך טיול לאחרונה ביוון. שלושתנו – אמא, אבא, תינוקת – בילינו מפגש של יומיים באתונה במסגרת טיול אירופי בן חודש.

יומיים זה לא מספיק זמן לראות עיר כלשהי, אבל רצינו לארוז כמה שיותר. הרכבנו מסלול טיול שהיה מקיף ועם זאת הותר לחדר מתנודד. עם זאת, מה שלא היינו מוכנים היה שהכל יתפרק. קח את זה ממני, ופעל אחר המדריך האולטימטיבי הזה לטיול עם תינוק אם אתה רוצה להימנע מאותו דבר.

ערוך רשימה

אלא אם כן מדובר במצרכים, אני אף פעם לא חושב להכין רשימה לכלום. יצירת מסלול אתונה היומי הייתה קפיצת דרך גדולה עבורנו, ומעולם לא חשבנו להכין רשימה של כל הדברים שאנחנו צריכים להביא לטיול הכולל.

לרוע המזל זו הייתה הרשימה שהכי היינו זקוקים לה.

זכור את המוביל

זה נראה כמו הדבר הקל ביותר לזכור, אבל זה גם יכול להיות הדבר הקל ביותר להתעלם ממנו. כמעט ולא נסענו 30 מיילים כשהפיקוח הזה הרים לראשונה את ראשו המכוער.

בצניחה של שדה התעופה הבנו שגם תיק הנסיעות עם מושב המכונית וגם המנשא התינוקות עדיין בבית. התגובות הראשוניות שלנו היו להאשים זו את זו, מה שהוביל בסופו של דבר לשיעור מסע יקר מספר 2 …

אל תחפש את האשמה

קח את זה ממני, אל תאשים את בן / בת זוגך, בן / בת זוגך, בן / ת משפחה או כל מי שאולי מטייל איתך כשמשהו לא בסדר.

הצבעה וכיוון של אצבעות לא יגרמו לפתע לפריטים שנשכחו שלך להופיע לפניך, אז חסוך את האנרגיה שלך למסע הארוך קדימה. כל עוד הפריטים החסרים אינם חיוניים להישרדות, תוכלו למצוא פיתרון.

הבין שחברות תעופה הן למעשה ידידותיות לתינוקות

אולי זה לא יפתיע את כולם, אך חברות תעופה מאפשרות לבדוק פריטים רבים לתינוק בחינם, ולהורים עם ילדים קטנים ניתנת עדיפות למטרה ומטלטלת את המחלה הכללית באבטחת שדה התעופה.

אמנם ידענו שזה קורה, אך בכנות לא ציפינו שזה יהיה נכון מכיוון שחברות התעופה נראות הכי כוונות לגייס לקוחות ולהפוך אותם לא נוחים ככל האפשר.

חברות תעופה אפילו יודעות מה אתה צריך יותר ממה שאתה עושה

מכיוון ששכחנו את התיק למושב הרכב, חברת התעופה סיפקה חיפוי פלסטיק יציב שהצלחנו לעשות בו שימוש חוזר לאורך כל נסיעתנו. זה בהחלט נתן לנו שקט נפשי, למרות שידענו שנחכה למוביל חדש ברגע שנחתנו באתונה.

לא הייתה שום דרך שהטיולון לבדו יספיק לכל הטיול, בייחוד לאחר שקראנו כי מדרכות אתונה צפופות וצפופות.

תביא את המשחקים המועדפים של התינוק

לפני הטיול הזה, עשינו טיסה אחת נוספת עם בייבי בוי: טיול חוצה ארה"ב שהוכיח כמרוץ מבחן נהדר. הבחור הקטן היה נעים ברובו לשתי הטיסות, ולכן היו לנו תקוות גדולות במשך 13 השעות מקליפורניה לאיסטנבול, שם העברנו לטיסה קצרה לאתונה.

כהכנה, קנינו אוזניות מבטלות רעש לתינוק בוי והבאנו כמה צעצועים אהובים עליו וכמה מקלות גזר וסלרי שיוכלו לכרסם (כמשפחת גמילה מובל לתינוק, חלב אם היה עדיין מקור המזון העיקרי שלו) . אבל בסופו של דבר, הוא לא היה ממשיך להדליק את האוזניות, והוא לא התעניין בירקות מכיוון שבאופן קסם הוא ישן כמעט במשך כל הטיסה. וכשהוא היה ער, הוא פשוט התבונן. איזה בחור!

וודאו שלקחתם מספיק חיתולים למקרי חירום

כמו כל ההורים, ידענו תמיד כי התינוק הוא התינוק המדהים ביותר שאי פעם חי. ובכל זאת, היינו מוכנים לגרוע מכל. השתמשנו בחיתולים ליליים של 12 שעות בלילה ומילאנו את התיק בבגדי מוסלין, שקיות זבל, שלוש סטים של בגדים, שני ז'קטים, שני שמיכות וגרביים נוספות לשים על הידיים שלו לשינוי זמן, לאחר שקראנו שחדרי האמבטיה במטוס מכוסים בחיידקים. . הוא ללא ספק צרכ הרבה חלב אם, והחלפנו פעמיים חיתולים רטובים, אך מעולם לא היו לנו שום מצבים מסריחים.

התמזל מזלנו, אבל זהו אזור שמבחינת התינוק, ההורים, הנוסעים האחרים והצוות, הכנת יתר היא תכנון טוב.

היכונו לכאבים הבלתי נמנעים

בהחלט תכננו יום ראשון שאפתני אם רגוע באתונה, אבל בייבי בוי פשוט לא היה בזה. הוא התעורר בסביבות השעה 18:30 זמן מקומי, שהיה 8:30 בערב. בבית, מרגיש חם ומיוזע. נראה שהוא לא סובל מכאבים, אבל ברור שהוא לא היה העצמי הרגיל שלו. הבאנו מדחום ומהר מאוד גילינו שהוא חם ממה שהוא צריך להיות. אבל כשהלכתי לתת לו איבופרופן לתינוקות, גיליתי פריט נוסף ששכחנו.

החלטנו לתת לו כמה זמן שהוא צריך, גם אם זה אומר כל היום. יצאתי לדרך סולו בסביבות השעה 9:30 לפנות בוקר לרכישת תרופות לתינוקות ששכחנו (ומנשא). עכשיו, אתה מבין מדוע לרשימת רשימת בדיקה זה רעיון טוב?

נצל את הפטורים ממס מכירה

מצאתי חנות בגדים שנמצא במרכז העיר ובסמוך לכל האתרים הארכיאולוגיים. היו לו שלוש קומות של בגדים וציוד, לכאורה מיועד לנוסעים שנמצאים בעמדתנו להשאיר משהו חיוני מאחור. בחרתי במנשא של סטוקה שאפשר להשתמש בו מלפנים ומאחור, מה שהפך אותו ליקר ביותר במגרש – אבל, היי, רק הכי טוב לתינוק בוי.

הערה: בפנקס היו שלטים המצביעים על כך שהתיירים פטורים ממס מכירות יווני, מה שקורה לעתים קרובות במספר מדינות זרות. עובד עזר מאוד להסביר כיצד ניתן לקבל החזר כספי עבור 10 יורו, אז זכרו זאת אם אתם מבצעים רכישות ניכרות.

אל תשכח את הפרטנר שלך

להיות בעל של יוגוסלביה פירושו שאכלתי הרבה בורק, מאפה דק במיוחד בשכבות עם מילויים טעימים או מתוקים שונים כמו גבינה או תפוחים ולפעמים אפילו סלמי חריף בשם קולן. נתח זה עם יוגורט שניתן לשתייה הוא ארוחת בוקר נפוצה ברחבי הבלקן. יוון אינה יוצאת דופן, אם כי הפשטידות שלהם מעט שונות. רוב האנשים מכירים ספנאקופיטה כבד-תרד, אבל זה רק קצה הקרחון. פטה, יוגורט, חזיר, פטריות, עוף, בקר – יוונים מכניסים כל דבר וכלה בתוך יריעות הפילו שלהם.

כשתינוק בוי ישן ואמא סופר רעבה, הייתי זקוק לכמה פשטידות. סמוך לחנות התינוקות הייתה חזית חנות בלתי מעורערת בשם אריסטון. זה הופיע ברבות הרשימות הטובות ביותר, אז נתתי לו תמונה. אף על פי ששונה בהרבה מבורק, הפשטידות היו בכל זאת מכה בחדר המלון.

הביא ציוד מתאים כשאתה יוצא החוצה

בשעות אחר הצהריים נכנסו לתרופות התינוקות שרכשתי. נראה היה שהבייבי בוי התאושש מספיק כדי לצאת וליהנות מכמה מהשמש החמה שהכניסה אתונה באמצע אוקטובר.

בתחילה שמנו את הכוונה על גבעת ליקבטוס, ושם תוכלו לקבל תצפית פנורמית על אתונה אם אתם מוכנים לבצע את המסלול בעלייה של 30 דקות או לחכות בתור לרכבל. זה נראה די קרוב למלון, אז יצאנו ברגל לרכבל. התוכנית הייתה לבדוק את הנוף ואז למצוא מקום צהריים ידידותי לתינוקות בשכונה ממש מתחת לגבעה. לקחנו את הטיולון, וזו הייתה טעות, במיוחד בהתחשב במדרכות האירופיות והגבעה שציינתי. אבל לקחנו גם את המוביל שנרכש זה עתה, שנראה היה המהלך הטוב ביותר שלנו עד כה.

הישאר גמיש

אחרי 10 חסימות שהזכירו לנו את נובל היל של סן פרנסיסקו, החלטנו שלייקבטוס והארוחת צהריים הייתה שאפתנית מדי. בנוסף, המדרכות הדקות והמוכה לא היו מקום לטיולון, ובייבי בוי התלהב פחות ממידת הדציבלים של הרחובות.

בבסיס הגבעה בחרנו לארוחת צהריים על פני הנוף שיכולנו להגיע מהאקרופוליס או אפילו לבר הגג בהילטון. למזלנו היינו בשכונה, קולונאקי, עם המון מסעדות. מקרה של נקודה: גמישות היא שם המשחק בעת נסיעה עם תינוקות.

הולכי רגל היזהרו

הנהג שלנו משדה התעופה באתונה היה להוט לחלוק את המלצותיו לקפה, יין, אוכל וסיור, אך העצה החשובה ביותר שלו הייתה ללא ספק כיצד להסתובב בעיר. הוא הסביר בפירוט רב כי הולכי הרגל הם במידה רבה אויבים של נהגים ושאנחנו לעולם לא צריכים לצפות מכלי רכב שיעצור עבורנו גם אם יש לנו זכות קדימה.

זה התברר שזה בדיוק המקרה באתונה, אך זו תזכורת טובה כשנוסעים בכל עיר בינלאומית גדולה. אפילו עם טיולון, הרגשנו פגיעים ולקחנו את הרמיזה להולכי רגל אחרים למתי שהיה מתאים לצאת מהדרוך.

היכונו לחום אמיתי

למחרת בבוקר, התינוק התעורר מוקדם. הוא היה מיוזע וחם ביותר, והוא בקושי יכול היה לשבת. הוא מעולם לא היה חולה לפני כן, כך שזה היה טריטוריה חדשה עבורנו. חזיונות ממיון יווני ירה בראשי. לקחנו את הטמפרטורה שלו ואת שנינו, וברור שהוא סובל מחום.

החלטנו נגד בית החולים אבל הסכמנו כי בייבי בוי לא עוזב את חדר המלון באותו יום. זה הכניס לחיצה ענקית בתוכניות שלנו, אבל הבריאות שלו מגיעה ראשונה, שנייה, שלישית, רביעית וכו '. אמא נשארה בזמן שניסיתי לתור.

קנו כרטיס תיירים

יצאתי לרכבת האקרופוליס ברכבת התחתית בסביבות השעה 8 בערב, ואז היא נפתחת. אבל במקום לחכות בתור ארוך לכרטיס לשם, הלכתי לראשונה לספרייה של אדריאנוס לקנות כרטיס רב-מיקומי תמורת 30 יורו. בעזרתו יכולתי לבקר בשמונה אתרים ארכיאולוגיים שונים, כולל האקרופוליס. הספרייה של אדריאנוס נמצאת ממש מתחת לאקרופוליס, והייתי בין קומץ אחרים שחשבו שמדובר במעקף מעניין (למען האמת, זה היה).

הטרק אל האקרופוליס, פרתנון ושאר ההריסות במדרונות היה קל למדי למטייל סולו, אם כי היה קשה מאוד עד בלתי אפשרי עם טיולון (הרבה מדרגות צרות) ודי אימון עם מוביל ( בעלייה מתמדת). בלי קשר, קניית תעודת תיירים היא דרך מוחלטת כשאתה מסייר בסולו או עם המשפחה.

תוכנית להמונים

גבעת האקרופוליס נראית בקלות כמעט מכל מקום באתונה, אך כדאי לטפס עליה כדי לראות אותה מקרוב. הבעיה היחידה היא שלטונות של אנשים אחרים יש את אותו רעיון כמוך, כולל קבוצות טיול גדולות עד מעצבנות, אפילו ממש אחרי פתיחתם ביום חמישי באמצע אוקטובר (שעות הפעילות הן 8 בערב עד 8 בערב מדי יום). הייתי מעריך שהייתי בין לפחות 500 אנשים אחרים.

טיפים לאנשים עם ילדים, במיוחד לתינוקות: אל תביאו טיולון באזורים תיירותיים גבוהים. לא רק שיש המוני אנשים, אלא שלעתים קרובות אתרים היסטוריים בעלי שטח גס. במקרה זה, היה חשוב להיות זהיר כאשר הולכים על הסלעים החלקלקים.

תביא מפה

בזמן שמצאתי את דרכי אל הגבעה, חשבתי כל הזמן שאבדתי או הולך לכיוון הלא נכון. במשך חלק מהטרק חטפתי ברחובות עיר צרים וכל מה שיכולתי לראות היה הגבעה מרחוק. לא היו שום שילוט שמצביע על כך שאני בדרך הנכונה בשביל שעברתי.

לכן, כדי למנוע מתינוקות להתעלל במלואה בזמן שאתה מנסה למצוא את דרכך, הבא מפה או שיש לך מכשיר אמין במכשיר שלך.

טעם את הטעמים המקומיים

בהיותי חובב אוכל ללא פגע, הייתי להוט לראות את הדוכנים הבלתי נגמרים של פירות ים ובשר ואת המסועדים הובלים את סחורתם לכל עובר אורח שהאזין בשוק העירוני של אתונה. השוק הוא אגדי, וגם אם אתם לא מתכוונים לקנות דגים ובשרים טריים במיוחד, הוא עדיין שווה ביקור רק בשביל האווירה.

כמו מרבית שוקי האוכל הבינלאומי, גם זה לא היה מקום לטיולון, אבל ילדים מבוגרים והרפתקנים יותר עשויים למצוא אותו מושך בצורה כאוסית מבוקרת. אם אתה מביא תינוק, הביא את המנשא ותשמור על המרפקים.

אל תשכח את היין

סוף סוף חזרתי לחדר המלון עם כמה סחורות מקומיות שאשתי תנסה. עם יום מנוחה שלם, בייבי בוי כבר לא היה קדחתני אבל עדיין רדום ולא היה טוב לגמרי. החלטנו להישאר בהמשך היום ולהנות מהעובדה שלא היינו צריכים לבקר בבית חולים יווני.

בטח, כל המסלול שיצרנו היה שטיפה מוחלטת. אמא לא ראתה כמעט כלום באתונה, ואבא עשה כמה דברים מהנים אבל לבד. עם זאת, למדנו שיעורי הורים יקרי ערך לאורך הדרך ונהיה מוכנים היטב להרפתקה הבאה.

מחוץ לפטיו של חדר המלון צפינו בשקיעה מעל פרתנון עם בקבוק יין ילידי וצלחת מלאה מעדני חלב – הסוף המושלם לסחרור יומיים באתונה.

מאמרים נוספים שכדאי להכיר

חופשה משפחתית

רשימת ציוד לחופשה עם ילדים

רשימת ציוד לחופשה עם הילדים נכון שזה קצת מתסכל להגיע סוף סוף לחופשה שחלמנו עליה ולגלות ששכחנו בבית חפצים חשובים מאוד כמו מטען לטלפון, בגד

צוות ארבע אמהות זמין 24/7 באימייל

תרצו לפרסם מאמרים משלכם באתרינו? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם