איך להכין את הכלב שלך לתינוק חדש

כשאתה מביא תינוק חדש הביתה, הכלב שלך יתמודד עם מספר מדהים של מראות, קולות וריחות רומן. היא עשויה לגלות שחלקם מרגיזים, במיוחד אם לא היו לה הזדמנויות לבלות עם ילדים כלבלב. תשנה באופן דרסטי את שגרת החיים שלך, כך שגם לוח הזמנים של הכלב שלך ישתנה. ומתוך הכרח, היא תפנה פחות מזמנך ומתשומת הלב שלך. זו עשויה להיות תקופה קשה עבורה, במיוחד אם היא הייתה "הילד היחיד" מזה תקופה.

כדי לגרום לדברים לעבור בצורה חלקה ככל האפשר עבור כולם, חשוב להקדיש זמן להכין את הכלב שלך לקראת בוא התוספת החדשה שלך. בחודשים שלפני התינוק יבוא, תתמקד בשני דברים:

  • לימד את הכלב שלך את הכישורים הדרושים לה כדי ליצור אינטראקציה בטוחה עם בן משפחתה החדש
  • עוזר לכלבך להסתגל לחוויות החדשות הרבות והשינויים העומדים לפנינו.

ביצוע תוכנית

הכלב שלך ייהנה מכל אימונים שתוכל לבצע לפני לידתו של תינוקך.

  • ללמד את הכלב שלך כמה כישורי צייתנות בסיסיים יעזור לך לנהל את התנהגותה בבוא התינוק. אנא עיין בסעיף שלהלן, הוראת כלבך כישורים חדשים חשובים, להנחיות ספציפיות לאימונים. שקול להירשם לשיעור קבוצתי כדי להתחיל.
  • ארבעה חודשים לפני הגעתו של התינוק: הכירו בהדרגה לכלבכם את החוויות, המראות, הצלילים והריחות החדשים שתיתקל בהם כשאתם מחזירים את התינוק שלכם הביתה, ומשייכים את הדברים החדשים האלה לתגמולים. זה יעזור לכלבך ללמוד לאהוב את חיי התינוק.
  • חודש עד חודשיים לפני הגעתו של התינוק: צפה בשינויים שתבצע בשגרת היום שלך של הכלב שלך, והתחל לבצע את השינויים האלה.

ללמד את הכלב שלך כישורים חדשים וחשובים

שליטה מילולית טובה בכלבך יכולה באמת לעזור בכל מה שקשור ללהטוט צרכיה וטיפול בתינוק. הכישורים הבאים חשובים במיוחד.

נימוסים בסיסיים:

  • שב וארצה
  • הישאר, חכה בדלתות והתיישב: כישורים אלה יכולים לעזור לכלבך ללמוד לשלוט בדחפים שלה, והם יתבררו כמועילים במצבים רבים. לדוגמה, אתה יכול ללמד את הכלב שלך לשכב ולהישאר בכל פעם שאתה מתיישב בכיסא ההנקה שלך.
  • עזוב אותו ושחרר אותו: שתי התנהגויות אלה יכולות לעזור לך ללמד את הכלב שלך להשאיר את הדברים של התינוק לבדו.
  • בירכו אנשים בנימוס: כלב קופץ יכול להיות מעצבן במקרה הטוב – ומסוכן במקרה הרע – כשאתם מחזיקים את התינוק.
  • תירגע בארגז: אם אתה ארגז מאמן את הכלב שלך, אתה תדע שהיא בטוחה כשאתה לא יכול לפקח עליה, ויהיה לה מקום נעים משלה להירגע כשדברים יתקדמו.
  • בוא כשקוראים לך

כישורים מיוחדים:

  • מיקוד ביד: אם הכלב שלך עצבני או ביישני, ללמד אותה לכוון את היד שלך עם האף שלה ייתן לה משהו לעשות כשהיא סביב התינוק, מה שעלול לגרום לה להרגיש יותר בנוח ובטוח יותר. לאחר שהכלב שלך ילמד כיצד לכוון את היד שלך, אתה יכול אפילו ללמד אותה לגעת בעדינות בתינוק עם אפו!
  • לך בבקשה

ללמד את הכלב שלך להסתלק כשאתה מבקש יאפשר לך לשלוט על התנועות והאינטראקציות שלה עם תינוקך. לדוגמה, אתה יכול להשתמש ברמז הזה כדי לומר לכלבך להתרחק מהתינוק אם הוא זוחל לעברה והיא נראית לא נוחה. כלבים רבים אינם מבינים כי התרחקות היא אפשרות! אם היא לומדת שהיא יכולה פשוט להתרחק מהתינוק כשהוא מעצבן אותה, היא לעולם לא תרגיש כלואה במצב מלחיץ – והיא לא תיאלץ לבטא את חרדתה על ידי נהמה או נקישה. כך תוכלו ללמד את הכלב שלכם את המיומנות שלא יסולא בפז:

  • הראה לה פינוק, אמור "לך מפה", והשליך את המטפל במרחק של מטר וחצי ממך. חזור על רצף זה פעמים רבות.
  • השלב הבא הוא להימנע מלזרוק את הפינוק עד שהכלב שלך מתחיל להתרחק. אמור "לך מפה", והזיז את היד כאילו אתה זורק פינוק. כאשר הכלב שלך נע לכיוון המחווה שלך, גם אם היא רק עושה צעד אחד, אמור "כן!" ואז מייד השליך פינוק במרחק של מטר וחמישה מטרים, לכיוון שהכלב שלך החל לזוז.
  • לאחר חזרות נוספות, נסה לחכות עד שהכלב שלך ייקח כמה צעדים לפני שאתה אומר "כן!" וזורק את הפינוק.
  • שחק להביא: ללמד את הכלב שלך לשחק להביא צעצוע עם צעצוע יכול להכין אותה לאינטראקציה בטוחה ומהנה עם ילדך.

הכנת הכלב שלך לשינויים באורח החיים

כלבים רבים חווים חרדה כאשר אורח חייהם משתנה באופן דרסטי. למרות שהדברים ישתנו עם הגעת התינוק החדש שלך, אתה יכול למזער את הלחץ של הכלב שלך על ידי כך שתתרגל בהדרגה לשינויים האלה מראש.

תכנן ותרגל שינויים בשגרה היומית שלך

אם אתה יכול לחזות כיצד לוח הזמנים שלך ישתנה בבוא התינוק, התחל במעבר איטי לעבר לוח הזמנים החדש הזה עכשיו. אם אתה מתכנן לנמנם בשעות אחר הצהריים כשהתינוק ישן, התחל לקחת תנומות אחר הצהריים מדי פעם. אם אתה מתכנן ללכת עם הכלב שלך בשעות שונות של היום, עבור בהדרגה לשגרה החדשה.

החיים עם תינוק יכולים להיות קדחתניים ולעיתים בלתי צפויים. זה עשוי לעזור להכין את כלבך ללוח זמנים יומי פחות עקבי. נסה לשנות את הזמן שאתה מאכיל את הכלב שלך. לדוגמה, אם היא אוכלת ארוחת בוקר כל בוקר בשעה 7:00 לפנות בוקר. חד, התחל להאכיל אותה בשעות אקראיות בין השעה 6:00 לפנות בוקר. ו- 10:00. לחלופין, אתה יכול לתכנן לדבוק בלוח הזמנים הרגיל של הכלב שלך בעזרת מזין אוטומטי. מוצרים אלה כוללים טיימרים מובנים, כך שתוכל להגדיר אותם להעביר אוכל בשעות קבועות בכל יום, בין אם אתה בסביבה או לא.

שקול לשכור הליכון לכלבים שישתלט על האחריות על פעילות גופנית של הכלב שלך, לפחות בשבועות הראשונים אחרי הגעת התינוק. ראיין מטיילים לכלבים ובחר עכשיו אחד. כדי לעזור לכלבך להתרגל לעזוב את הבית שלך בלעדיך, אתה יכול לקבל את ההליכה לכלב להתחיל לקחת אותה לטיולים מדי פעם.

אם הכלב שלך נהנה לשחק עם כלבים אחרים, שקול לקחת אותה למעון יום כלבים פעם או פעמיים בשבוע לאחר שהתינוק יבוא. בדוק עכשיו את האפשרויות שלך, והכלב שלך ישהה ​​במעון היום כך שהיא תתרגל לפעילות חדשה זו. לחלופין, אתה יכול לתכנן לקחת את הכלב שלך לבתים של חברים או בני משפחה פעם או פעמיים בשבוע למשך זמן איכות עם אנשים שהיא מכירה ואוהבת. התחל את הביקורים האלה עכשיו.

אם אתה באמת שאפתן, אתה יכול להתאמן לקום באמצע הלילה עם הכלב שלך. למדו אותה להתיישב בשקט באזור בו אתם מתכננים להניק את התינוק.

צמצם את שינויי תשומת הלב

התנגד לפיתוי להפיף את כלבך בתשומת לב יתרה בשבועות שלפני מועד התינוק. זה רק יגדיר אותה לטיפולים גדולים יותר כשהתינוק יבוא ויעלה במרכז הבמה. במקום זאת, התחל לתאם פגישות משחק קצרות ולהתרפק עם הכלב שלך, ובהדרגה הקדיש לה פחות ופחות תשומת לב בשעות אחרות ביום. קבעו את המפגשים באופן אקראי כך שהכלב שלכם לא יבוא לצפות בתשומת לב בכל זמן מסוים.

ערוך חוקים חדשים עכשיו

כשהתינוק יחזור הביתה, ככל הנראה חלק מההרשאות של הכלב שלך ישתנו. יהיה לה הכי קל לקבל את השינויים האלה אם תקבע מראש כללים חדשים.

אם אינך רוצה שהכלב שלך יהיה על הרהיטים או על המיטה לאחר שהתינוק יגיע, הציג את ההגבלה הזו עכשיו.

אם אינך רוצה שהכלב שלך יקפוץ עליך כשאתה סוחב את התינוק החדש שלך או מחזיק אותו בחיקך, התחל ללמד אותה לשמור על ארבע כפותיה על הרצפה.

אם הכלב שלך רגיל לישון איתך במיטה ואתה רוצה שזה ישתנה עם הגעתו של התינוק, ספק מיטת כלבים נוחה בה היא יכולה להשתמש במקום. במידת הצורך תוכלו למקם את המיטה החדשה בעט התעמלות או ארגז כדי למנוע ממנה לקפוץ למיטה שלכם במהלך הלילה. באופן דומה, אם אתה רוצה שהכלב שלך ישן בחדר אחר כשהתינוק יגיע, הקבע הרגל זה מראש.

גם אם הכלב שלך מעריץ ילדים, היא עלולה לגרד בטעות את עורו העדין של תינוקך בעת שנסע לצדו במכונית. שקול להתקין מחסום לרכב, לרכוש חגורת בטיחות לכלב או ללמד את הכלב שלך להירגע בארגז כשהיא במכונית. תוכלו למצוא מחסומים, חגורות בטיחות מיוחדות וארגזים ברוב חנויות המחמד הגדולות.

להחזיק כלב ווקאלי בבית שלך זה יכול להוות הרתעה רבה לפורצים, ואנשים רבים מעריכים את כישורי כלב השמירה של כלבם. עם זאת, כשתינוקך מנסה לנמנם, הכלב שלך נובח עלים נופלים, שכנים וסורקים סוערים בחוץ יתיישנו מהר מאוד. זה הזמן להתחיל ללמד אותה שהיא לא צריכה להיות כל כך ערנית. ללמוד כיצד להרתיע אותה מלשמוע את האזעקה ללא הפסקה

אם חדר התינוק יהיה מחוץ לתחום

יש אנשים שמחליטים שהם היו רוצים שהכלב שלהם יחכה מחוץ לחדר התינוק אלא אם כן יוזמן אותו. הדרך הקלה ביותר להשיג זאת היא ללמד את הכלב שלך לשבת או להישאר ליד הדלת.

כשאתה לא מתאמן, השאר את דלת התינוק סגורה או התקני שער תינוק גבוה בפתח כך שהכלב שלך יתרגל לגישה מוגבלת.

אם חדר התינוק לא יהיה מחוץ לתחום

שים מיטת כלבים במקום לא מהסגנון בחדר התינוק ושמור על מיכל פינוקים בחדר. מדי פעם, השאר כמה פינוקים על מיטת הכלב שלך כשהיא לא מסתכלת. בהמשך היא יכולה לגלות אותם לבד. היא תלמד לאהוב את המקום החדש שלה בחדר התינוק!

אתה יכול לאמן את הכלב שלך להתיישב על מיטתה החדשה בחדר התינוק כשאתה צריך שהיא תישאר מחוץ לגדר.

אם אתה מתכנן לבלות בחדר התינוק כשאתה מניקה או מנדנד אותו לישון, למד את הכלב שלך לבלות איתך שקט בחדר. כשאתה יושב בכיסא, הכלב שלך יכול להירגע על מיטתה. נסה לתת לה עצם לעיסה חדשה או צעצוע לפאזל אוכל לעבוד עליו במהלך הפגישות שלך בשקט. לאחר שהתינוק יבוא, כשאתה מתנדנד או מאכיל אותו, אתה יכול מדי פעם לזרוק פינוק לכלב שלך בזמן שהיא שוכבת על מיטתה. תרגול זה ישמח אותה להיות בסביבת התינוק ולתגמל אותה על כך שהיא נשארה במקום שלה בזמן שקט.

אם אין לך זמן ללמד את הכלב שלך את אות ההישאר, אתה יכול להשתמש ברצועה או בחיבור המחובר לרהיט כבד כדי להזכיר לה להישאר על מיטתה. אם אתה מעדיף, אתה יכול לדפוק וו עין אל לוח השולחן כדי להבטיח את הקשור. תרגול זה יאפשר לכלבכם ליהנות מהזמן איתכם ועם התינוק אך ימנעו ממנה לקפוץ או להשתטות עליכם.

עבור כלבים מסוימים, מיטת תינוק עשויה להיראות כמו המקום המושלם לנמנש נעים! אם הכלב שלך זריז מספיק כדי לטפס בעריסה של התינוק שלך, חשוב ליידע אותה כעת שלעולם לא יורשה לה להתכרבל שם. אם היא מתקרבת לעריסה ומבלה יותר מכמה שניות בחקירה, פשוט התקשר אליה לבוא אליך. אם היא מתאימה, שבח אותה בחום. אם הכלב שלך מנסה לקפוץ כדי להניח את כפותיה הקדמיות על העריסה, מחא כפיים מייד ואמר "כבוי!" בטון קולי. ואז קח אותה ליד הצווארון והוביל אותה הרחק מהעריסה. אם אתה חושב שהיא עשויה לנסות ולהתגנב בעריסה כשאתה לא מפקח עליה, שמור את דלת התינוק סגורה או השתמש בשער לתינוק כדי לחסום את הפתח.

הכנת הכלב שלך לחוויות חדשות

עבור כלבים שלא בילו איתם הרבה זמן, תינוקות יכולים להיראות יצורים די מוזרים – ואפילו מפחידים. הם משמיעים קולות צעקניים, הם מריחים אחרת, הם בהחלט לא נראים כמו אנשים מבוגרים והם נעים בדרכים מוזרות. כדאי להכיר לכלבך כמה שיותר מראות, צלילים, ריחות ותנועות דמויי תינוקות, כך שחלק מההיבטים של התינוק מוכרים כשאתה מביא אותו הביתה.

הכירו את הכלב שלכם למראות, צלילים וריחות לתינוקות

לעטוף את האריזות של חומרי גלם חדשים, כגון צעצועים, מושבים לרכב, כסאות ילדים ונדנדות, והציג אותם לכלבך אחד או שניים בכל פעם. אתה יכול גם להציב פריטים קטנים יותר על הרצפה כשאתה בסביבה לפקח על הכלב שלך. תן לה לחקור אותם, אבל אם היא תרים אותם, תנתב מיד את תשומת לבה לאחד הצעצועים שלה או ללעוס עצמות. (זכור כי יתכן וקשה לכלבך להבין את ההבדל בין הדברים שלה לבין התינוק! זו הסיבה שחשוב לעזור לה להתחיל ללמוד עכשיו).

התחל להשתמש מעט בעצמך בקרמים, שמפו, קרמים ואבקות של התינוק, כך שהכלב שלך ישייך אותם לאדם מוכר. אם אתה יכול, שאול בגדים ושמיכות שמריחים כמו תינוק כדי להרגיל גם את הכלב לריח הזה.

אם הכלב שלך רגיש לרעשים מוזרים, היא עלולה להתעצבן או להיבהל כשהיא שומעת את התינוק בוכה. כדי לעזור לה להתרגל לקול מראש, רכוש הקלטה של ​​רעשי תינוקות מציאותיים והפעל אותו לעתים קרובות. בכל פעם שאתה מנגן בהקלטה, הקדש לכלבך המון תשומת לב, פינוקים וכל דבר אחר שהיא אוהבת. לאחר 5 עד 10 דקות, כבו את ההקלטה והתעלמו מהכלב שלכם למשך חצי שעה בערך. עשו זאת מספר פעמים ביום. במקום לפחד או להרגיז כשהיא שומעת צלילי תינוקות, היא תלמד להסתכל קדימה אליהם מכיוון שהם חוזים תשומת לב ופינוקים עבורה! אם תנסו בהליך זה ותגלו כי הכלב שלכם נראה ממש מפחד מרעשי התינוק המוקלטים, יתכן שתצטרכו להתחיל בנפח נמוך מאוד. כשהיא מתרגלת לצליל ברמה נמוכה, תוכלו להגדיל את עוצמת הקול בהדרגה. זכור לתת לה שפע של פינוקים טעימים, כמו חתיכות גבינה, נקניקיה או עוף, בכל פעם שהיא שומעת את התינוק נשמע.

להתאמן עם בובה

חלק מהביוויאולוגים ממליצים לרכוש בובה כמו בחיים ולהשתמש בה כדי לדמות פעילויות נפוצות שתעשו עם התינוק, כמו האכלה, נשיאה ונדנדה. כמובן, הכלב שלך יגלה במהרה שהבובה אינה תינוק אמיתי, אך התגובות הראשוניות שלה עליה עשויות לעזור לך לקבוע באילו כישורי ציות עליך להתמקד לפני הגעתו של התינוק. הבובה יכולה גם לעזור לכם להתאמן בטיפול בתינוק ובאינטראקציה עם הכלב שלכם בו זמנית.

יש כלבים שיקפצו כאשר תרימו בובה ותחזיקו אותה בזרועותיכם. חשוב לתכנן מה תעשה אם זה יקרה. פיתרון טוב הוא לבקש מכלבך להישאר לשבת או לשבת בכל פעם שאתה מחזיק, מרים או מטפל בבובה.

אתה יכול להשתמש בבובה כדי ללמד את הכלב שלך לתת נשיקות בעדינות. אם יש לך חששות סניטריים, אתה יכול ללמד אותה ללקק את רגלי הבובה בלבד. השבח את הכלב שלך על כל סוג של מגע עדין עם הבובה, ותן לה שפע פינוקים.

אם הכלב שלך מנסה לנשוך את הבובה (בידיעה שהיא לא תינוק אמיתי, היא עשויה לחשוב שזה צעצוע), אמור "לא." ואז הפנה מיד את תשומת לבה לצעצוע מתאים, ושבח אותה בהתלהבות אם היא משחקת עם זה במקום זאת . למד אותה להיות עדינה ביותר בכל דבר שאתה מחזיק בזרועותיך כמו תינוק.

הכינו את הכלב שלכם למגע והתנועה של התינוק

כשהתינוק יחזור הביתה, ככל הנראה חלק מההרשאות של הכלב שלך ישתנו. יהיה לה הכי קל לקבל את השינויים האלה אם תקבע מראש כללים חדשים.

אם אינך רוצה שהכלב שלך יהיה על הרהיטים או על המיטה לאחר שהתינוק יגיע, הציג את ההגבלה הזו עכשיו.

אם אינך רוצה שהכלב שלך יקפוץ עליך כשאתה סוחב את התינוק החדש שלך או מחזיק אותו בחיקך, התחל ללמד אותה לשמור על ארבע כפותיה על הרצפה.

אם הכלב שלך רגיל לישון איתך במיטה ואתה רוצה שזה ישתנה עם הגעתו של התינוק, ספק מיטת כלבים נוחה בה היא יכולה להשתמש במקום. במידת הצורך תוכלו למקם את המיטה החדשה בעט התעמלות או ארגז כדי למנוע ממנה לקפוץ למיטה שלכם במהלך הלילה. באופן דומה, אם אתה רוצה שהכלב שלך ישן בחדר אחר כשהתינוק יגיע, הקבע הרגל זה מראש.

גם אם הכלב שלך מעריץ ילדים, היא עלולה לגרד בטעות את עורו העדין של תינוקך בעת שנסע לצדו במכונית. שקול להתקין מחסום לרכב, לרכוש חגורת בטיחות לכלב או ללמד את הכלב שלך להירגע בארגז כשהיא במכונית. תוכלו למצוא מחסומים, חגורות בטיחות מיוחדות וארגזים ברוב חנויות המחמד הגדולות.

להחזיק כלב ווקאלי בבית שלך זה יכול להוות הרתעה רבה לפורצים, ואנשים רבים מעריכים את כישורי כלב השמירה של כלבם. עם זאת, כשתינוקך מנסה לנמנם, הכלב שלך נובח עלים נופלים, שכנים וסורקים סוערים בחוץ יתיישנו מהר מאוד. זה הזמן להתחיל ללמד אותה שהיא לא צריכה להיות כל כך ערנית. ללמוד כיצד להרתיע אותה מלשמוע את האזעקה ללא הפסקה

טיפול

כשהילד שלך מספיק זקן בכדי להבין את השיעור, תלמד אותו להתמודד עם הכלב שלך בעדינות. עם זאת, מבלי לדעת טוב יותר, תינוקות צעירים לרוב תופסים פרוות כלבים, אוזניים, זנבות וכל דבר אחר בהישג יד. כדי להכין את הכלב שלכם להכרח בלתי נמנע הזה, הרגלו אותו לסוגי הנגיעה שתוכלו לצפות מהתינוק שלכם, כולל אחיזה, חיטוב, דחיפה ומשיכה. אם אתה מלמד את הכלב שלך שדברים טובים קורים כשהיא נוקעת ונדחפת, היא תוכל לסבול טוב יותר אינטראקציות שעלולות להיות לא נוחות עם התינוק.

תנקה את הגורל

תנקה את הכלב שלך בעדינות ואז תן לה פינוק. משוך בעדינות את אוזנה ואז תן פינוק. אחוז בעדינות בעורה או צובט אותה ואז תן פינוק. בקול עליז, אמור משהו כמו "הו, מה זה היה?" בכל פעם שאתה תוקע, מושך או צובט את הכלב שלך. בהמשך, כאשר התינוק עושה את הדברים האלה, אתה יכול לומר את אותו הביטוי. עם חזרה, הכלב שלך יתחיל לצפות לקראת פינוקים טעימים ופשוט להביט אליך בכל פעם שתצמד או תתפס. תרגל תרגילי טיפול אלו ארבע עד שמונה פעמים ביום, והשתמש בפינוקים מרגשים במיוחד, כמו גבינה, עוף או נקניקיות. (אימונים יכולים להיות קצרים – בערך חמש דקות). כשאתה מתחיל את האימונים שלך, היה עדין מאוד. עם הזמן, הפוך את הנגיעות שלך לאינטנסיביות יותר, כמו שיהיו כשהתינוק יעביר אותן.

תנועה

יש כלבים שמעולם לא ראו זחילה אנושית, ולכן זו יכולה להיות חוויה מאיימת – במיוחד מכיוון שזחילה מעמידה את האדם ממש בגובה העיניים שלהם. לכן כדאי לעזור לכלבכם להתרגל לזחילה לפני שתינוקכם מתחיל להיות נייד. השלמת זה קלה! לזחול לעבר הכלב שלך. ברגע שהיא מרימה את ראשה להביט בך, חיית מחמד אותה ותני לה פינוקים. בסופו של דבר היא תתחיל לצפות בכיף ובדברים הטובים כשתראה אותך זוחלת לכיוונה. כל בני המשפחה צריכים להשתתף בתרגיל זה. כשתינוקך בא וכלבך נוח לחלוטין במשחק החדש הזה, שלב את התינוק גם בתמונה. תן לו לשבת על הגב שלך, נתמך על ידי בן זוגך, כשאתה זוחל. זכרו להתרפק על כלבכם ולהעניק לה פינוקים כך שתמשיך ליהנות מהתנהגות אנושית חדשה ומשונה זו!

מביא את התינוק הביתה

רשמים ראשונים חשובים. כלבך צריך לחוות חוויות נעימות עם תינוקך כבר מההתחלה.

כשאתה מביא את התינוק שלך לבית החולים, שלח את כל האחרים לבית קודם, כדי שהכלב שלך יוכל לבטא את התרגשותה הרגילה לראות אנשים. אחרי שעברה דקה או שתיים של זמן ברכה ומבלה קצת מהאנרגיה שלה, תבקש מישהו לרצועה. זה חשוב, גם אם אין לך סיבה להאמין שהיא תגיב בצורה לא טובה לתינוק. אותו אדם צריך גם לקבל כמה פינוקים קטנים שמוכנים לשימוש ברגעים הראשונים של הכלב שלך עם התינוק. (זה עשוי לעזור להכין את הפינוקים האלה מראש ולהשאיר אותם במיכל ליד דלת הכניסה).

חשוב להישאר רגועים ונינוחים כאשר אתה והתינוק נכנסים לבית. אם אתה נראה עצבני וקופצני, הכלב שלך יתפוס את רגשותיך ועשוי להילחץ גם כן, מתוך מחשבה שהצרור בזרועותיך הוא דבר לדאוג לו. במקום זאת, דבר אל הכלב שלך בקול רך אך עליז כשאתה נכנס לבית. בקש מהעוזר שלך להסיח את דעתה עם הרבה פינוקים כך שתשומת הלב שלה תחולק ביניהם, התינוק שלך והאנשים האחרים שנמצאים. העוזר יכול לבקש מהכלב שלך להגיב לרמזי ציות, כמו לשבת ולשבת, באמצעות הפינוקים כדי לתגמל את התנהגותה האדיבה. השבח את הכלב שלך על כל עניין רגוע בתינוק. הימנע מלגעור בכלבך. זכרו, אתם רוצים שהיא תשייך את התינוק לדברים טובים, ולא מורת רוחכם.

פגישה עם התינוק

בין אם בחרתם לאפשר לכלבכם לחקור את התינוק מייד או לחכות עד למועד מאוחר יותר, תזמרו את האירוע בזהירות. בחר בחדר שקט, והתיישב עם התינוק בזרועותיך. תן עוזר לרצועה את הכלב שלך ולהביא אותה לחדר. שוב הימנעו מהתנהגות עצבנית או נסערת. דבר עם הכלב שלך בקול רגוע ושמח כשאתה מזמין אותה להתקרב. לשכנע אותה שהמפגש והאינטראקציה עם חברתה החדשה זה כיף, לא מלחיץ.

אם שפת הגוף של הכלב שלך רגועה וידידותית, בקש מחברך להוביל אותה לעברך ולתינוק, שמור על רצועה קצרה אך רופפת. אם היא רוצה, תן לכלב שלך לרחרח את התינוק כשאתה ממשיך לדבר איתה ברכות. שבח אותה בחום על חקירה עדינה.

גם אם הכלב שלך נראה סקרן ורגוע, אתה עלול להרגיש מעט עצבני על כך שהוא מאפשר להתקרב לתינוק. זה נורמלי להורים טריים וסביר בהחלט. בתחילה, ייתכן שתרגיש בנוח ביותר ומאפשרת רק אינטראקציות קצרות. תן לכלבך לרחרח את רגליו של התינוק למשך מספר שניות. ואז קוטע בעדינות את חקירתה על ידי שבח אותה ומבקש ממנה לשבת או לשכב. תגמלו אותה על כך שהיא עומדת בכמה פינוקים קטנים וטעים. (העוזר שלך יכול למסור לך אותם או להעניק את התגמולים לכלבך עצמו). אם תרצה, חזור על הרצף הזה כמה פעמים. ואז העוזר שלך יסיח את דעתך עם הכלב שלך עם עצם לעיסה חדשה או צעצוע של פאזל אוכל

יש לכם כלב בבית? אימצתם כלבלב מהמם וחדש – לא יודעים איך לטפל בו?מה לקנות לכלב? מוצרים שווים במחירים אטרקטיבים מאוד! עכשיו באתר הבהב פורטל הכלבים הגדול בישראל.

 

מאמרים נוספים שכדאי להכיר

חופשה משפחתית

רשימת ציוד לחופשה עם ילדים

רשימת ציוד לחופשה עם הילדים נכון שזה קצת מתסכל להגיע סוף סוף לחופשה שחלמנו עליה ולגלות ששכחנו בבית חפצים חשובים מאוד כמו מטען לטלפון, בגד

צוות ארבע אמהות זמין 24/7 באימייל

תרצו לפרסם מאמרים משלכם באתרינו? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם