בחירת אולם אירועים היא בחירה קשה מאוד

בחירה של אולם אירועים היא בחירה קשה מאוד. חשוב להתייחס לפרמטרים כמו: מקום פתוח או סגור, כמות האנשים המותרת באולם, מרחק, רמת הניקיון גם בשירותים ועוד. אולם בחירה של אולם אירועים כשר, זו כבר בחירה אחרת לגמרי. למעט הפרמטרים הקבועים שיש לבחון לגבי המקום, חשוב גם לבדוק פרמטרים המעידים על כשרות, על סוג ההכשר, ועל הפעולות השונות הנעשות על מנת לשמור על כשרות.

בחירת אולם על פי רמת הכשרות

רמת הכשרות של האולם בנויה ממספר מרכיבים עיקריים:

  • השגחה: ראשית, חשוב לבדוק מי נותן את ההכשר למקום. אם מדובר ברבנות מהדרין או בבד"ץ מוכר, משמע המקום הוא בעל כשרות גבוהה. אם מדובר ברבנות בכשרות רגילה, או בבד"ץ שאינו מוכר, המקום מוכשר בכשרות רגילה. חשוב לוודא מי הוא נותן הכשרות ובאיזה רמה, והאם בנוסף להכשר של בד"ץ יש גם תעודה של הרבנות המקומית. נוסף על כך, יש לברר האם המשגיח נמצא במקום, וכמה שעות ביום הוא נוכח באולם. אם המשגיח נמצא במקום לאורך שעות היום, משמע כי המקום בעל רמת כשרות גבוהה. אם המשגיח אינו נמצא במקום לאורך שעות היום, אז מדובר בכשרות רגילה.
  • בישול: כאן, חשוב לברר האם יהודי מבשל את האוכל, ובמידה ויהודי מבשל, האם הוא מדליק את האש. אם יהודי מבשל ומדליק את האש, אז המקום בדרגת כשרות גבוהה, והכשרות היא כשרות מהדרין, אם יהודי מדליק את האש, וגוי מבשל, אז מדובר ברמת כשרות רגילה, כאשר לספרדים אסור לאכול במקום.
  • טבילת כלים: אם הכלים טבולים אז המקום בדרגת כשרות גבוהה, ואם לא אז רמת הכשרות רגילה. יש המתירים ויש האוסרים לאכול במקום בו הכלים נטבלו במקום, לשיקולכם האישי.
  • שימוש בחומרי גלם: לבסוף, חשוב מאוד לבדוק באיזה חומרי גלם עושה המקום שימוש. חומרי גלם יבשים, קטניות, מאפים, ירקות ובשרים, לכל אחד מהם ישנה מידת כשרות אחרת, ויש לברר האם מידת הכשרות מתאימה לכם. בנוסף חשוב לברר האם מתבצעת הפרשת חלה במקום, ואם כן על ידי מי.

סוג הכשרות על פי העדפות אישיות

בחירת סוג הכשרות ומידת הכשרות של האולם היא העדפה אישית דתית בלבד. יש שיחמירו ויתעקשו על כשרות בד"ץ, ויש שתספיק להם כשרות של בית רבנות מוכר. יש שיקפידו על כשרות המזון, ועל שימוש במזון של חברות מסוימות, ויש שמספיק להם לדעת כי המזון כשר, ויש שיעדיפו שיהודי יבשל, שתהיה הכשרה של הכלים, וכי גוי לא יהיה מעורב במקום. תוכלו להתייעץ עם קרובי משפחה או חברים לגבי אולמות אשר מעמידים את מידת הכשרות ההכרחית בעבורכם.

כשרות מעל לכל

בדקו את האולם על פי הפרמטרים השונים המעידים על כשרותו, והחליטו מה מתאים לכם מבחינה הלכתית, וגם מבחינה אישית, לפני שאתם בוחרים באולם מסוים.

מאמרים נוספים שכדאי להכיר

חופשה משפחתית

רשימת ציוד לחופשה עם ילדים

רשימת ציוד לחופשה עם הילדים נכון שזה קצת מתסכל להגיע סוף סוף לחופשה שחלמנו עליה ולגלות ששכחנו בבית חפצים חשובים מאוד כמו מטען לטלפון, בגד

צוות ארבע אמהות זמין 24/7 באימייל

תרצו לפרסם מאמרים משלכם באתרינו? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם