בחירת טבעת לחתונה

ההבחנה הכללית בין זהב לבן לזהב צהוב לא מספיקה לצורך בחירת טבעת אירוסין או קידושין. רבים מעדיפים לשבץ יהלום גדול ויוקרתי על רקע זהב לבן על מנת להדגיש אותו, לעומת אחרים שלא מוותרים על הזהב הצהוב והקלאסי, גם במעמד ההתארסות וגם במעמד החתונה. על מנת לבחור טבעת לחתונה על פי סוג הזהב, יש להכיר את הרקע של התחום.

העמידות הגבוהה של זהב בפני קורוזיה מאפשרת להשתמש בו בתור חומר ציפוי דק למשטחים. מעבר לכך ומלבד תכשיטים, זהב משמש ברכיבי מחשבים ותקשורת, בננטכנולוגיה וכזרז בכימיה אורגנית. מבחינת לקוחות פרטיים, רכישה של זהב מתבצעת בעיקר דרך חברות העוסקות במתכות יקרות. באמצעות מכירת זהב על ידי אנשים פרטיים ניתן להמשיך ולייצר את התכשיטים הזוהרים ואת שאר המוצרים היקרים.

מכירת זהב למימון טבעת לחתונה

מי שרוצה לרכוש טבעת לחתונה ומתקשה להשיג את הממון הנדרש יכול להתעניין לגבי מכירת זהב. תכשיטי זהב או חפצים אחרים עשויי זהב שאינם בשימוש יכולים להיות שווים הרבה מאוד כסף. מצד שני, חשוב להקפיד על הכללים הבאים, וכך למצות את הפוטנציאל של מכירת זהב:

  • שקלו את הזהב בבית וקבלו הערכה גסה על ערכו
  • התעדכנו במחיר הזהב בשווקי המסחר העולמי
  • בצעו את העסקה במקום אמין ומקצועי
  • קחו חלק בביצוע השקילה והישארו עדים לתוצאות
  • הקפידו על קבלת הכסף תמורת הזהב במזומן, העברה בנקאית או צ'ק בנקאי

מסחר בזהב תמיד היה אטרקטיבי, אך נדמה כי בשנים האחרונות ערכו של הזהב עולה, ולא מעט אנשים פרטיים יכולים להרוויח מכך.

ציפוי, קראט ואחריות

על אף האמור לעיל, השיקול הכלכלי הוא לא הפקטור החשוב ביותר בעת בחירת טבעת לחתונה. מי שלא מוכן לוותר על איכות הזהב, צריך לבדוק את הנושאים הבאים:

  • ציפוי רודיום – הצבע הכסוף של טבעות זהב מתקבל באמצעות חומר בשם רודיום. בחרו חנות המסוגלת לבצע את הציפוי מחדש, היות והוא נוטה להישחק עם הזמן.
  • מספר הקראט – בטבעות אירוסין נהוג להזמין 14 קראט, שהוא 58 וחצי אחוז זהב, או 18 קראט: 75 אחוז זהב. ככל שאחוז הזהב גבוה יותר, כך מחיר הטבעת עולה. בדקו אילו מבין טבעות הזהב עומדת בדרישות ובתקציב שלכם, אך הסתכלו מקרוב על הטבעת על מנת לבחון האם ההבדלים בין אחוזי הזהב באים לידי ביטוי בעין בלתי מזוינת.
  • תעודת אחריות – בכל סוג זהב שתבחרו תצטרכו לקבל תעודת אחריות. התעודה תשמש אתכם לוידוא איכות הזהב, כמו גם לצרכי ביטוח.

לסיכום, בחירת טבעת עבור החתונה יכולה להיות משימה קשה, אך כדאי להשקיע בה זמן וסבלנות. אפשר לממן את הטבעת על ידי מכירת זהב, אך חשוב עוד יותר לשים לב לנושאים כגון ציפוי הזהב הלבן, מספר הקראט וכמובן תעודת האחריות, שצפויה ללוות את בני הזוג המאושרים עוד שנים רבות.

מאמרים נוספים שכדאי להכיר

חופשה משפחתית

רשימת ציוד לחופשה עם ילדים

רשימת ציוד לחופשה עם הילדים נכון שזה קצת מתסכל להגיע סוף סוף לחופשה שחלמנו עליה ולגלות ששכחנו בבית חפצים חשובים מאוד כמו מטען לטלפון, בגד

צוות ארבע אמהות זמין 24/7 באימייל

תרצו לפרסם מאמרים משלכם באתרינו? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם