התקן תוך ריחמי

התקן תוך ריחמי הוא אחד מסוגי אמצעי המניעה הקיימים. אמצעי מניעה אחרים הינן גלולות, קונדומים, דיאפרגמה, טבעת, ומדבקה. התקן תוך ריחמי מסייע במניעה של הריון ביעילות גבוהה במיוחד כ- 98%, אך אינו מגן בפני מחלות. שימוש בהתקן נוח מאוד והוא אינו מורגש במהלך קיום של יחסי מין. קיימים שני סוגים של התקנן תוך רחמי. האחד עשוי נחושת והשני הורמונלי.

התקן עשוי נחושת COPPER

החומר ממנו עשוי ההתקן הינו פלסטיק והוא מצופה בנחושת. אופן פעילותו היא באמצעות יצירת דלקת סטרילית ברחם ע"י שחרור של יוני נחושת לתוך הרחם. יצירתה של הדלקת גורמת לכף שתאי דם לבנים מגיעים לאזור ומאטים וממתים את תאי הזרע, ובכך נמנעת הפריה. כמו כן התקן זה מונע הפריה באמצעות האטה של תנועת הביציות. להתקן זה יתרונות רבים וייחודיים: שימוש בו אינו גורם להיווצרות של תופעות לוואי אשר שכיחות יותר בשימוש באמצעי מניעה הורמונליים, ניתן לעשות בו שימוש במהלך הנקה, עלותו נמוכה בהשוואה להתקן הורמונלי. קיימים בישראל 3 סוגי התקן תוך ריחמי  העשויים נחושת: “Nova”, “Multiload”, ”Gynefix”.

התקן הורמונלי

התקן זה ידוע גם בשם התקן מירנה Mirena והוא פועל על ידי הפרשה של הורמונים מסוג פרוגסטרון אשר גורמים לריר צוואר הרחם להתעבות, ועל ידי כך מונעים מעבר לתאי הזרע. בנוסף גורמים ההורמונים לעיקוב בהתפתחות רירית הרחם, דבר אשר הופך את הרחם למקום "עוין" להתפתחות הפריה. הורמון הפרוגסטרון קיים באמצעי מניעה נוספים כגון גלולות למניעת הריון. הפרשת ההורמונים בשימוש בהתקן זה מתבצעת ברמה מקומית (בשונה מאופן פעולת גלולות למניעת היריון) ולכן נמנעות תופעות לוואי כתוצאה של הפרשת הורמונים למחזור הדם. לשימוש בהתקן זה השפעה על המחזור הוסתי והוא מסייע בהפחתת הדימום.

החדרה והוצאה של התקן

פעולת החדרה ההתקן והוצאתו צריכה לעשות על ידי רופא נשים. הוצאה של ההתקן נעשית לאחר תקופה של חמש שנים, או בתקופה קצרה יותר, במידה ובמהלך הזמן האישה רוצה להיכנס להריון. מומלץ להתייעץ עם רופא הנשים על מנת לבחור את ההתקן המתאים.

מאמרים נוספים שכדאי להכיר

חופשה משפחתית

רשימת ציוד לחופשה עם ילדים

רשימת ציוד לחופשה עם הילדים נכון שזה קצת מתסכל להגיע סוף סוף לחופשה שחלמנו עליה ולגלות ששכחנו בבית חפצים חשובים מאוד כמו מטען לטלפון, בגד

צוות ארבע אמהות זמין 24/7 באימייל

תרצו לפרסם מאמרים משלכם באתרינו? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם