טיפולי שיניים בהרדמה מלאה

טיפולי שיניים הם לא הדבר הכי נוח והכי נעים בעולם ואפילו רופאי השיניים מכירים בכך, אולם כאשר מדובר בבריאות הדנטלית שלנו אין לנו כל כך ברירה אלא לטפל. השיניים שלנו מסייעים לנו לאכול וללעוס מאכלים שונים, שומרים על עור הפנים שלנו, מבנה הלסת, הביטחון העצמי ועוד. טיפולי שיניים עשויים לגרור כאב, אי נעימות ולעתים גם תופעות לוואי שונות. על כן חלק מהטיפולים מבוצעים באמצעות טשטוש וחלק באמצעות הרדמה מלאה.

מהי הרדמה מלאה בניתוח?

הרדמה מלאה היא פעולה רפואית שמשתמשים בה בעת ניתוחים מורכבים ואחרים והיא מבוצעת על ידי רופא מרדים המוסמך מקצועית, עם אישור מטעם משרד הבריאות, לביצוע הרדמה. בעוד שמדובר בטיפול בטוח בדרך כלל הרי שאנשים רבים חוששים מהרדמה כללית ומעדיפים ללא ספק להימנע ממצב זה. לעתים אין ברירה וגם בתחום הדנטלי מבצעים טיפול שיניים בהרדמה מלאה בניתוח או טיפול מורכב כזה או אחר. מטרותיו של טיפול ההרדמה הכללית הם: למנוע כאבים אצל המטופל בזמן הטיפול ולאחריו, למנוע מהמטופל לזוז בזמן הטיפול ולהרפות את שרירי הלסת. ההרדמה תהיה בליווי הרופא המרדים החל מתחילת תהליך ההרדמה ועד לשלב ההתאוששות, כאשר תפקידו של המרדים היא לוודא את יציבותו ובריאות של הפציינט לאורך ההליך.

מהם סוגי הרדמה בטיפולי שיניים?

  • הרדמה מלאה – הזריקה דרך הווריד משחררת חומר הגורם לאיבוד הכרה מבוקר וזמני. הפציינט מורדם עמוק ומונשם באמצעות מכונת הנשמה וצינור המוחדר לו דרך הגרון. עם סיום הטיפול הפציינט עובר לחדר התאוששות שם הוא מטופל עד להתאוששות המלאה. בדרך כלל מדובר בהליך בטוח אך כדאי לדעת כי קיימים גם כמה סיכונים זעירים.
  • טשטוש – החדרה של תרופה מיוחדת דרך הווריד, המיועדת לטשטוש והפגת הכאבים והמתחים של המטופל אולם למרות הטשטוש וההכרה המעורפלת הוא עדיין תחת הכרה. 

האם ישנם סיכונים או תופעות לוואי?

במהלך הרדמה כללית תמיד קיימים כמה סיכונים זעירים ו/או תופעות לוואי. ראשית חשוב להבין שצינור יוחדר דרך קנה הנשימה כיוון שאותו אדם בהרדמה אינו יכול לנשום בכוחו עצמו ועל כך לעתים המרדים יפעיל מעט כוח בהחדרת הצינור במידה וזה לא יעבור בקלות. במקרה כזה יכולים להיות פגיעות קטנות בשיניים הקדמיות, לכאבי גרון או אפילו לצרידות מעט לאחר ההרדמה. כמו כן אצל אנשים מסוימים עם בעיות רפואיות שונות עשויים להיות גם תופעות לוואי נוספות. כמובן שלפני הרדמה מלאה על הפציינט לחתום על טופס הסכמה להרדמה מלאה על אף כל הסיכומים האמורים לעיל.

מאמרים נוספים שכדאי להכיר

חופשה משפחתית

רשימת ציוד לחופשה עם ילדים

רשימת ציוד לחופשה עם הילדים נכון שזה קצת מתסכל להגיע סוף סוף לחופשה שחלמנו עליה ולגלות ששכחנו בבית חפצים חשובים מאוד כמו מטען לטלפון, בגד

צוות ארבע אמהות זמין 24/7 באימייל

תרצו לפרסם מאמרים משלכם באתרינו? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם