טיפים לתכנון חדרי תינוקות

מזל טוב, הגיע תינוק חדש למשפחה. פלא הבריאה, הדבר הנפלא ביותר בעולם הוא השמחה הגדולה ביותר שאדם יכול לקבל, וככזה- מגיע לו את הסביבה הטובה ביותר אותה תוכלו להעניק לו.

החדר של התינוק הוא הסביבה החשובה ביותר עבורו – הוא צריך לקבל בו לא רק את הבטחון הראוי, אלא הוא צריך לספק לו את הסביבה הטובה ביותר להתפתחות, מענה על צרכיו וכמובן גם להעניק לו את הגירויים הנדרשים לסקרנות הרבה שמאפיינת את השלבים הראשונים של החיים.

כאשר מתכננים חדרי תינוקות חדרי תינוקות יש כמה אלמנטים שכדאי לתת עליהם את הדעת, אלא יסיעו להפיק את המיטב ולמקסם את התועלת של החלל החשוב הזה.

נקודות למחשה

  • צבעים – לצבעים יש השפעה מהותית על הנפש והתודעה שלנו ובדיוק כפי שהם משפיעים על אנשים מבוגרים הם משפיעים גם על הילדים. מוטב לבחור צבעים נעימים בעלי השפעה מרגיעה כמו תכלת או סגול בהיר לחדר הילדים. כשמדברים על צבעים ההתייחסות היא גם לצבעי הקירות, גם לצבעי הריהוט וגם לצבעים של האלמנטים השונים שמצויים בחדר.
  • ריהוט – הריהוט הוא חלק חשוב ואינטגראלי בחדר התינוקות. את הבחירה של הריהוט צריך לעשות תוך התייחסות לחלל ולפעילות בו על מנת להבטיח מקסימום של נוחות ויעילות. משטח ההחתלה צריך להיות ממוקם במקום נח ומרווח כך שניתן יהיה להחזיק בקרבתו את כל הציוד הנדרש, את עריסת התינוק יש להחזיק בפינה מוצלת ומרווחת של החדר ולהרחיק ממנה חפצים שונים שעלולים להוות סכנה. ריהוט לתינוק מתוכנן ומיוצר באופן בטיחותי בדרך כלל, אך במקביל, זו אחריות ההורים להבטיח שלא יהיו שום אלמנטים מסוכנים בחדר. לעגל פינות חדות, לסגור שקעים כך שאי אפשר יהיה להכניס לתוכם ידיים, להרחיק פריטים כבדים שעלולים ליפול ועוד. חשוב לעשות תכנון מבעוד מועד, למרות שתינוק הוא
  • יצור קטן – סט הדברים שהוא זקוק להם הוא רב ורחב, לכן כדאי להתכונן מראש לכל הדברים להם תזדקקו.
  • פתרונות התפתחות לתינוק – חדרי תינוקות הם הסביבה המיידית שבה התינוקות מתפתחים מבחינה מנטלית, רגשית, פיזית ומוטורית לכן חשוב מאד לאבזר את החדר במוצרים שתומכים ומעודדים התפתחות. צעצועים, חיפויים ואלמנטים שונים אשר יעוררו את סקרנותו ויסיעו לו בתהליך ההתפתחות שלו.
  • מבט אל העתיד – את תכנון החדר כדאי לעשות תוך התייחסות גם לשנים הבאות, כך למשל ישנם פרטי ריהוט שיוכלו לשמש גם בעתיד כמו שידות או ארונות. כשאתם רוכשים ריהוט לחדר התינוק חשוב לבחור פריטים שיוכלו לשמש אתכם גם בעתיד שיבוא.
  • פאנג שווי – למתעניינים, כדאי לקחת טיפים מתורת הפאנג שווי אשר מתעסקת בניתוב נכון של האנרגיות בחלל לטובת יצירת סביבה טובה וחיובית יותר. פאנג שווי מדבר על צבעים, קומפוזיציה ואלמנטים שונים שכדאי להכניס ולהוציא מהחלל.

עיצוב חדרי תינוקות על פי הפאנג שווי

פאנג שווי היא תורה עתיקת יומין אשר בוחנת את החלל, תוכנו ועימודו ובהתאם לכך בוחנת את האנרגיות בחלל- זאת במטרה לייצר אנרגיות חיוביות בחלל ולהתאים אותו בצורה המיטבית לשוהים בו. תורת הפאנג שווי שואבת את היסודות שלה מן הטבע ומתייחסת לצבעים ואלמנטים שונים תוך התחשבות בכיוונים במטרה לוודא שהאנרגיה שנמצאת בחדר טובה ונכונה לסוג האנשים שנמצאים בו.

שימוש בעקרונות הפאנג שווי בתכנון ועיצוב הבית כולו ובמיוחד חדרי תינוקות יבטיח לכם אווירה טובה ונעימה, תחושת בטחון ותמיכה, יסיע גם בתהליכי ההתפתחות של התינוק שלכם ויספק לילד תמיכה חברתית וחיזוק הביטחון העצמי.

עקרונות הפאנג שווי מעניקים לחדרי ההורים חשיבות גבוהה יותר לעניין אנרגיית הבית הכללית, יחד עם זאת חדר התינוק חשוב מאד גם הוא, לכן חשוב לבדוק ולעשות לו את ההתאמות הנדרשות.

שילוב סמלים וצבעים בחדר

מאחר ותורת הפאנג שווי שואבת את עקרונותיה מהטבע הרי שהיא תעודד שילוב של סמלים המגיעים מעולם החיות, כך למשל יהיה נכון ובריא לשלב תמונות או פסלונים של בעלי חיים שונים בחדר התינוק ביניהם מומלצות חיות כמו אריות, דרקונים ונמרים במידה ומדובר על חדרים של בנים- אלה מעניקים ביטחון עצמי, כריזמה וחוזק. במידה ומדובר על חדרים של בנות מוטב לשלב חיות כמו פרפרים, חזרזירים, חסידות או צבים- אלה מחזקים רכות, מזמנים מזל ושמירה.

אפשר וכדאי לשלב תמונות בחדר התינוק אלא שעדיף שתהיינה אלה תמונות עם תוכן ומהות ולא תמונות מופשטות, אלה המופשטות מקשות על יצירת מיקוד וקשב ומעוררות בלבול. תמונות של פרחים, חיות ותמונות משפחה מומלצות במיוחד לחדר התינוק, הם משרים בטחון ויציבות ומחזקים את רמת האושר. לימים, כאשר הילד יגדל ויתחיל לצייר לבד ניתן לתלות את יצירות האמנות שלו- אותן כדאי לתלות על הקיר המערבי של החדר.

הצד המערבי של החדר מזוהה עם יצירתיות, שמחה ואושר ולכן גם את פינת המשחקים מוטב למקם באיזור המערבי.

הצבעים בפאנג שווי מהווים מוקד חשוב ומרכזי כאשר בין אם מדובר על צבעי בגדים, צבעי הקיר בחדר, צבעי הרהיטים או של כל דבר אחר. הצבעים מהווים כלי לאיזון ולטיפול וגם במקרה זה יש חזרה אל הטבע. בחדרי הילדים מוטב לעשות שימוש בצבעים בגוונים עדינים כך למשל טוב יהיה להשתמש בצבעים כמו תכלת או ירקרק, ורוד או שמנת. צבעים עזים ובוהקים כמו ירוק בוהק או אדום הם צבעים שגורמים לעצבנות, פעלתנות יתר ואי שקט, לכן מומלץ להמנע משימוש בצבעים כאלה בחדר התינוק.

כדאי לשמור על הרמוניה ואיזון של צבעים בחדר התינוק כך שיש לקחת בחשבון את צבע הקירות, צבע הרצפה וצבעי הצעצועים של הילד. על פי מחקרים רבים עולה כי חשיפה לצבעוניות מגבירה יכולות שכליות גבוהות.

מאמרים נוספים שכדאי להכיר

חופשה משפחתית

רשימת ציוד לחופשה עם ילדים

רשימת ציוד לחופשה עם הילדים נכון שזה קצת מתסכל להגיע סוף סוף לחופשה שחלמנו עליה ולגלות ששכחנו בבית חפצים חשובים מאוד כמו מטען לטלפון, בגד

צוות ארבע אמהות זמין 24/7 באימייל

תרצו לפרסם מאמרים משלכם באתרינו? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם