כדור פיזיו – כדור ההתעמלות שאת חייבת להכיר

כדור פיזיו
כדור פיזיו

כדור אימון, המכונה גם כדור פיזיו, אינו דבר חדש בעולם הכושר והשיקום. כדור זה פותח כבר בשנת 1963 באיטליה והוא עשוי מחומר אלסטי רך, בקוטר שנע בין 35 עד 85 סנטימטרים. בתוך עשור מיום היווצרו, החל הכדור לשמש את הפיזיותרפיסטים ברחבי אירופה. בשנות השמונים הוקסמו גם פיזיותרפיסטים אמריקאים ובעיקר השוויצריים, משיטות השיקום, שאף הפכו את שמו ל׳כדור שוויצרי׳.

אם במקרה עדיין לא נתקלת בו, אז דעי לך כי כדור פיזיו משמש לרוב ככדור לשיווי משקל, כושר, פילטיס, יוגה ועוד. היתרון העיקרי של הפעילות הגופנית עם כדור זה, הוא העובדה שהגוף מגיב לחוסר היציבות של הכדור ומנסה להישאר מאוזן. מצב זה מוביל להפעלה רבה יותר של שרירי הליבה שגורמים מצדם לשיפור בריאות הגב ועמוד השדרה, מייצבים את הליבה, את היציבה ואת איזון השרירים. הנה עיקר השימושים הבולטים בכדור זה:

  • גב ועמוד השדרה – כאמור, כדור התעמלות זה שימש לראשונה כשיטת שיקום. גם אם המטרה של תרגילי הכדור היא לחזק את הליבה, האימון עם כדור פיזיו מציע הקלה לכאבי הגב. הדרך הטובה ביותר למתוח את שרירי הגב התחתון להקלה מידית, היא להניח את כל הגוף מעל הכדור. זהו אחד התרגילים הבסיסיים המומלצים לכל סוגי המשתמשים, מתחילים או מתקדמים.
  • הקלה בהריון – כדור פיזיו משמש גם ככדור הריון ויכול להקל על אי הנוחות שחשות נשים הרות באזור עמוד השדרה, בגב התחתון ובירכיים. כדור זה נוח יותר בתקופת ההריון מכיסא רגיל כי הוא מקל על מגוון תסמינים כולל כאבים במפרק הירך ובגב התחתון. כדורי הריון מועילים במיוחד לנשים הרות שעובדות ליד שולחן משרדי במהלך היום, והם נהדרים לצפייה בטלוויזיה במקום רביצה על הספה. עם התקדמות ההריון, כדורים אלה יכולים לעזור גם בהכנת הגוף לצירי הלידה. הכדור עוזר לאישה לפתוח את הירכיים כדי לפנות מקום לתינוק שאמור לרדת לאגן.
  • יציבות הליבה – יש שלוש קבוצות של שרירים באזור הליבה:
    • שרירי הבטן העמוקים
    • השרירים התומכים בעמוד השדרה המותני
    • שרירי הגב התחתון השומרים על איזון עמוד השדרה והאגן.

הישיבה על הכדור מפעילה את השרירים המייצבים ועוזרת לכם להתחבר למרכז הכובד שלכם. כדי להפעיל את שרירי הליבה, הרחיקו את הליבה מהגוף, זה יקשה על שמירת שיווי המשקל. תרגילי כדור מתקדמים יותר כוללים שכיבות סמיכה, מתיחות בטן או סקוואט.

  • איזון שרירים – חוסר איזון מתרחש בדרך כלל בין השרירים הקדמיים לאחוריים. לרוב זה הגורם העיקרי לכאבי גב תחתון. חיזוק הליבה הולך יד ביד עם איזון שרירים, לכן התרגילים לחיזוק הליבה טובים גם לאיזון השרירים. משתמשים מתקדמים יכולים לנסות כפיפות בטן, שכיבות סמיכה או גשר.
  • שיפור היציבה – תופעת הלוואי הנפלאה של חיזוק הליבה ושיפור איזון השרירים היא יציבה בריאה. פעילות גופנית קבועה עם כדור פיזיו תעזור לכם להגן ולשמור על הקשת הנכונה של עמוד השדרה שלכם.

מאמרים נוספים שכדאי להכיר

חופשה משפחתית

רשימת ציוד לחופשה עם ילדים

רשימת ציוד לחופשה עם הילדים נכון שזה קצת מתסכל להגיע סוף סוף לחופשה שחלמנו עליה ולגלות ששכחנו בבית חפצים חשובים מאוד כמו מטען לטלפון, בגד

צוות ארבע אמהות זמין 24/7 באימייל

תרצו לפרסם מאמרים משלכם באתרינו? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם