מה לתת לתינוק לאכול

מה לתת לתינוק לאכול
מה לתת לתינוק לאכול

מרגע הלידה התינוק באופן טבעי מעוניין לינוק. בשנים האחרונות יש תמיכה רבה בכל מה שקשור להנקה ולכן כבר בבית החולים האחיות מעודדות את נושא ההנקה, הן מדריכות את היולדות, משוחחות איתן ועונות על שאלות וכך מכינות את התשתית להנקה רציפה.

תזונה בחודשים הראשונים לחייו של התינוק

בששת החודשים הראשונים לחייו, התינוק יונק הנקה מלאה וכך האימא מעניקה לו את התזונה בכל פעם משד אחר.

נשים שהחליטו לא להניק או שאין להם די חלב כדי שהתינוקות ישבעו, עוברות לאחד מתחליפי החלב המומלצים אשר מכינים אותם רק עם מים רתוחים לאחר שהתקררו. בפרק זמן זה התינוקות שותים רק תחליפי חלב. רוכשים את הקופסאות המתאימות בהתאם לשלב הגיל שלהם, כדי ליצור את ההתפתחות הנאותה לגילם. אין צורך לתת להם מים בנפרד כיוון שיש די נוזלים הן בהנקה והן בתחליפי החלב.

במהלך החודשים הללו קורה לא אחת שהתינוק מגיע לשלב של קפיצת גדילה ולכן יש לו רצון עז לינוק בכל שעה וחצי שעתיים כמות קטנה נוספת. התכיפות של ההאכלה מרגיעה אותו ותהליך זה אורך בין יומיים לשלושה שבהם גם הרגלי השינה משתנים במעט ולאחר כמה ימים הוא חוזר לסדר היום שלו.

תזונה מגיל ששה חודשים ועד גיל שנה

בגיל חצי שנה עוברים בהדרגה לאכילה של אוכל מוצק. הקצב הוא איטי ומדורג. מתחילים בכל יום לתת כמה כפיות בודדות של ירק אחד מבושל, כדי לראות אם התינוק מעכל זאת כראוי או שמתפתחת חלילה אלרגיה.

מתחילים בירק כמו קישוא או גזר, ממשיכים עם עגבנייה ופירות כמו  בננה, תפוח מרוסק, תפוז ועוד. אם המהלך עובר בהצלחה, מתחילים להכין כמות גדולה יותר של פירות עבור הארוחה הניתנת בסביבות השעה 10 בבוקר.

כדי שארוחת הפירות תהיה טעימה לתינוק, אפשר ליצור צירופים שונים של פירות כמו מלון, בננה, אגס ופירות נוספים בכמה שילובים. אפשר להוסיף מעט אבוקדו או טחינה על פי ההנחיות של האחיות בשירות טיפת חלב. בימים שבהם מתרחשת קפיצת גדילה התינוק יבקש בתום הארוחה כמות נוספת של האוכל כיוון שהוא לא שבע ולכן יש להוסיף לו מנה קטנה  כדי להרגיע אותו. באותם יומיים שלושה, הכמויות שהוא יאכל יהיו מעט גבוהות יותר, עד שיחזור לכמויות המזון הרגילות שלו תוך ימים בודדים.

כמו כן מתחילים להכין עבורו ירקות מאודים, מהירקות שהוא כבר טעם בנפרד. המרק מיועד עבור ארוחת הצהרים וזאת במקום ארוחת ההנקה או התמ"ל בשעה זו. המרק מורכב בשלב הראשון מירקות מאודים שונים בלבד ובשלב השני מצרפים למרק גם עוף אשר טוחנים אותו ללא העצמות, אפשר להוסיף עדשים אדומות ובשלב שני גם דגנים ושבולת שועל שישביעו אותו בעת קפיצת גדילה שבה ידרוש ויקבל מנות מוגדלות.

מאמרים נוספים שכדאי להכיר

חופשה משפחתית

רשימת ציוד לחופשה עם ילדים

רשימת ציוד לחופשה עם הילדים נכון שזה קצת מתסכל להגיע סוף סוף לחופשה שחלמנו עליה ולגלות ששכחנו בבית חפצים חשובים מאוד כמו מטען לטלפון, בגד

צוות ארבע אמהות זמין 24/7 באימייל

תרצו לפרסם מאמרים משלכם באתרינו? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם