טיפת חלב – כל מה שצריך לדעת

הביקור הראשון בטיפת החלב תמיד מלווה ברגשנות, פחדים וחששות להורים הטריים.

בעזרת מאמר זה ננסה לענות על כל הפחדים והלבטים המתלווים לביקור הראשון שלנו בטיפת החלב.

קודם כל, חשוב מאוד לבחור את סניף טיפת החלב הקרוב אלייך. הסניף צריך להיות קרוב לאיזור המגורים שלך ונגיש מבחינת חניה או תחבורה ציבורית.  השתדלי לשאול אמהות מנוסות ממך על הסניפים שלהן ונסי לקבל מידע אודות הטיפול והשירות באותו הסניף.

לביקור הראשון בטיפת החלב נגיע לאחר שמלאו לילד 30 יום לפחות. עלייך להביא עימך את פנקס החיסונים של התינוק שלך, מכתבי שחרור מביה"ח, המלצות רפואיות, במידה וישנה- הצטיידי בהיסטוריה רפואית. הביאי עימך גם טיטול להחלפה, מגבונים ואף את תחליף חלב האם שבו את משתמשת עם הבקבוק.

אחות טיפת החלב תסייע לך עם ההנקה במידה ויש לך בעיות או קשיים, תדון איתך על פטמת הבקבוק (לעיתים יש צורך בהחלפת הפטמה על מנת להקל על התינוק), ותיקח מדדים שגרתיים כמו גובה, משקל, איכות השמיעה והראייה, היקף ראשו של התינוק ומישוש בסיסי של הבטן והחזה לאתר בעיות נשימה ועיכול. במידה ויש בעיות גזים או קוליק- האחות תסייע בטיפול ובאבחון.

הטיפול הראשוני אינו פולשני ואינו מזיק ומאוד נעים לתינוק. מבחינתך, זהו מקום נהדר בשבילך לשאול את כל השאלות העולות בראשך, כל הפחדים והחששות ולקבל מענה מקצועי ומיידי.

בבדיקות הבאות האחות תבדוק בנוסף לבדיקות השגרתיות בעיות מפרקים ורפלקסים, על מנת למנוע ולשלול נכויות או בעיות נוספות. במידה ויש בעיה האחות תפנה את ההורים לבדיקות אולטראסאונד ירכיים.

בטיפת חלב ידריכו אתכם כיצד לפתח רפלקסים אצל התינוק, וכיצד לגרות את התינוק לתקשר ולשחק עם עצמו בצעצועים המגרים את חוש המישוש שלו.

כמה טיפים לפני ביקורכם בטיפת חלב:

  1. חבל הטבור- אמור לנשור עד 14 יום מיום השיחרור מבית החולים. הקפידו לחטא את האיזור היטב על מנת למנוע התפתחות זיהומים באיזור הזה. בביה"ח יסבירו לכם לפרטים כיצד עליכם לנהוג במקרה זה. הקפידו להבין את דברי הרופא ואם אינכם בטוחים- שאלו.
  2. תוספי ויטמינים- אם בחרת שלא להניק- הקפידי על תוספי תזונה ווטימינים לתינוקך. בחלב האם שברשותך כל הויטמינים והערכים התזונתיים הנכונים לילד שלך והמשתנים בהתאם לגדילתו. הקפידי לתת לתינוקך, במידה ואינך מניקה ויטמין D.
  3. טרם הגיעך לטיפת חלב- הגיעי מוכנה עם רשימת שאלות המטרידות אותך. אל תסתמכי רק על אמהות ואנשים אחרים שטוענים כי הם מאוד מנוסים בנושא. תמיד היוועצי ובררי את כל המטריד אותך עם אחות מוסמכת או רופא. אינך רוצה להגיע לביה"ח עם ילד בעל חום מאוד גבוה כי הסבתא אמרה לתת לו בצל עם דבש והוא רק בן שבוע….

לסיכום: ביקור בטיפת חלב יסייע לכם בהחלט ברגעים הראשונים של ההורות שלכם. הקפידו להגיע מוכנים והקפידו להגיע לביקורות ולחיסונים עד לגיל 5.

מאמרים נוספים שכדאי להכיר

חופשה משפחתית

רשימת ציוד לחופשה עם ילדים

רשימת ציוד לחופשה עם הילדים נכון שזה קצת מתסכל להגיע סוף סוף לחופשה שחלמנו עליה ולגלות ששכחנו בבית חפצים חשובים מאוד כמו מטען לטלפון, בגד

צוות ארבע אמהות זמין 24/7 באימייל

תרצו לפרסם מאמרים משלכם באתרינו? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם