בעיות בחניכיים לנשים

נשים עלולות לסבול מבעיות חניכיים ויש תופעות שקשורות לחלל הפה ומשפיעות ספציפית גם על כאלה שלא בהריון. במאמר הבא נרחיב על בעיות חניכיים לנשים ונסביר מה מאפיין אותן

הריון הוא תהליך ארוך ומרגש שמגלם בתוכו גם סיכונים מסוימים עבור האישה ההרה. בין היתר, יש למשל סיכוי גבוה לסבול מדלקת חניכיים ומבעיות שונות שקשורות לחלל הפה. עם זאת, החדשות הטובות הן שהתייעצות עם אנשי מקצוע כגון חיה מאיר מומחית לבעיות חניכיים יכולה לעזור לסיוע מוקדם של הדלקת ולהגביר את האפקטיביות של הטיפול בה בגילאים שונים.

כמו כן, לא רק נשים בהריון חשופות לבעיות חניכיים. נשים וגברים כאחד יכולים למשל לסבול מדלקות חניכיים בגילאים שונים, לספוג את תופעות הלוואי של נסיגת החניכיים לאחור או להזדקק לטיפול רפואי של חיה מאיר מומחית לבעיות חניכיים על רקע פגיעה באחיזת השיניים בפה. גם פה, הסוד הוא לאפיין כמה שיותר מוקדם את הדלקת ואת הבעיה הרפואית.

מה מאפיין בעיות חניכיים לנשים?

הנושא של דלקת חניכיים בהריון מעניין מאוד כי המאפיינים שלו משותפים לעוד בעיות שמהן סובלות נשים בגילאים שונים. הנה למשל כמה מאפיינים של תקופת ההריון בכלל ושל דלקת חניכיים עבור נשים בפרט:

א. עליה בהורמונים – נשים שנמצאות בתקופה בחיים שבה יש עליה בהורמונים עלולות לחוש את זה בא לידי ביטוי בחלל הפה, בשיניים ובחניכיים. זה למשל מה שקורה כאשר כמות ההורמונים בגוף עולה, עד לכדי מצב שבו החניכיים הופכות להיות רגישות יותר לנוכחות של חיידקים. בפועל, נשים בהריון וגם שאר הנשים מתייעצות למשל עם חיה מאיר מומחית לבעיות חניכיים כאשר הן כאבים, רגישות ונטייה לדלקות.

ב. רפלקס הקאה – בחודשי הריון ראשונים עלולות נשים לסבול מרפלקס הקאה. הרפלקס הזה מוביל לקושי בצחצוח של השיניים, עד כדי ויתור מוחלט על צחצוח בשעות הבוקר או הלילה. לאחר תקופה מסוימת, הירידה בהיגיינת הפה יחד עם השינויים הרקמתיים והרגישות של מערכת החיסון עלולים להביא לכדי הופעת דלקות חניכיים.

ג. תזונה – נשים בכל גיל ובכל מצב גופני עלולות לסבול מבעיות חניכיים שונות בגלל תזונה לא נכונה. תזונה לא נכונה גורמת להיווצרות עששת, היא מעלה את הסיכוי להצטברות של מזון רווי סוכר ופחמימות בתוך חלל הפה והיא גם מהווה בחלק מהמקרים כר פורה להתפתחות של חיידקים.

כיצד מונעים בעיות חניכיים אצל נשים?

נשים צריכות להיות ערניות לנושא של בעיות חניכיים ולפעול מגיל צעיר על מנת למנוע אותן. הדרך למנוע את בעיות החניכיים השונות היא להגיע למעקב תקופתי אצל רופא שיניים אצל רופא שיניים, לנסות לשים לב לשינויים שעוברים על חלל הפה ולהתייעץ עם אנשי מקצוע בכל מקרה של דילמה והתלבטות. למרות שבעיות החניכיים מופיעות בשכיחות גבוהה יותר אצל נשים בהריון, הן עלולות להתגלות גם אצל נשים שלא נמצאות בתקופת ההריון.

לשם השוואה, חניכיים בריאות נראות מנוקדות והצבע שלהן הוא ורוד. מנגד, חניכיים שסובלות ממחלה מסוימת – בין אם על רקע דלקת, כתופעת לוואי של נטילת תרופות, בגלל רגישות מסוימת בהריון או בגלל עששת – ייראו אדומות ונפוחות. כאשר החניכיים הן גם בוהקות ונוטות לדמם בקלות בעת הברשת השיניים, יש סיכוי גבוה לכך שמדובר על בעיה שדורשת טיפול ופתרון רפואי מקיף.

לסיכום, בעיות חניכיים פוגעות באיכות החיים של נשים רבות אך יש מה לעשות כדי להתמודד איתן. בשלב הראשון, צריך להכיר היטב את המאפיינים של מחלות חניכיים. בשלב השני, אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע מיומנים.

מאמרים נוספים שכדאי להכיר

חופשה משפחתית

רשימת ציוד לחופשה עם ילדים

רשימת ציוד לחופשה עם הילדים נכון שזה קצת מתסכל להגיע סוף סוף לחופשה שחלמנו עליה ולגלות ששכחנו בבית חפצים חשובים מאוד כמו מטען לטלפון, בגד

צוות ארבע אמהות זמין 24/7 באימייל

תרצו לפרסם מאמרים משלכם באתרינו? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם