משחקי חברה לגיבוש ובניית צוותים שאנשים ירצו להשתתף בהם

יש המון סיבות לשחק משחקי חברה לגיבוש במשרד ומחוצה לו: להכיר אחד את השני, לתרגל מיומנויות תקשורת, או לממש מיומנויות לפתרון בעיות. המשחקים האהובים ביותר על עובדים הם משחקים מהנים.

אז אם אתם מחפשים פעילות מהנה שכל הצוות שלכם באמת ירצה להשתתף בה, נסו כמה משחקי חברה לגיבוש עם הצוות שלכם לבניית קשרים טובים יותר, תוך התאמת המחשק הנכון לאופי המשרד, למצב הרוח של המשתתפים, ולזמן שעומד לרשותכם.

אמיתות ושקרים

זהו משחק ש"שובר את הקרח" ומתרגל הבעת פנים של פוקר. נותנים לכל אחד לשתף שלוש עובדות על עצמו: שתיים נכונות ואחת מפוברקת לחלוטין.

אם שאר חברי הקבוצה יצביעו על כך ש"עובדה" היא השקר, הדובר יכול לחשוף איזו אמירה היא אכן שקרית.

סיפור מנצח

משחק שמחדד את כישורי התקשורת – במיוחד הקשבה ועבודה משותפת ליצירת המשכיות דרך סיפור. חברי הקבוצה יושבים במעגל ומתחילים את הסיפור באמירה: "היה היה פעם…" והאדם שלידו יסיים את המשפט.

כל אדם במעגל מוסיף משפט, והמטרה היא ליצור סיפור קוהרנטי ומעניין עד שמגיעים לסוף המעגל, או שממשיכים את הסבב כמה פעמים, תלוי במספר חברי הצוות שלכם.

משחקי חברה לגיבוש ליצירת קשרים אנושיים

אחת המטרות של משחקי חברה לגיבוש היא לגלות מי סבלני בתקופות של תסכול, ולהבין מי יכול לקבל תפקיד מנהיגותי. בישיבה במעגל, כתף אל כתף, כל אדם מתבקש להושיט את יד ימינו ולאחוז ביד אחרת סביב המעגל באקראי.

חוזרים על הפעולה עם הידיים השמאליות, ועל חברי הקבוצה להתיר את המעגל מבלי לשחרר ידיים, בתוך חצי שעה.

יצירת שינוי בסביבת העבודה

משחק שמתרגל עבודת צוות כדי לפתור בעיות. מכינים ניירות ועטים, מחלקים את המשתתפים לקבוצות קטנות של שניים עד ארבעה אנשים, שמתבקשים להגיע בתוך שעה לתוכנית שתתאר איך הם יכולים לשפר נושא מסוים שקשור למשרד, בתקציב קטן.

כל הצוותים מציגים את הרעיונות שלהם בתום השעה; מי שמקבל הכי הרבה קולות לרעיון הטוב ביותר, זוכה בתקציב הקטן הדרוש על מנת ליצור את השינוי!

משחקי חברה לגיבוש לתרגול מיומנויות חשיבה מחוץ לקופסא

משחקי חברה לגיבוש שמתרגלים עבודת צוות, חשיבה ביקורתית, פתרון בעיות וכישורי הישרדות – רק בשביל הכיף, מובילים במציאות העבודה היומיומית לסביבה שבה אנשים מתרגלים לחשוב מחוץ לקופסה כדי להתמודד עם מצבים ובעיות.

מכינים ניירות ועטים, ומציירים תרחישים לקבוצות של שניים עד שלשה אנשים: הם יכולים לקחת איתם לאי בודד רק עשרה פריטים. מבקשים מהם לרשום עשרים פריטים – עשרה פריטים מועילים בפועל שהם צריכים כדי לשרוד באי, בתוספת עשר פרשנויות של פריטים שאולי נראים חשובים, אך למעשה אינם נחוצים.

מבקשים מכל צוות לתאר את רשימת הפריטים שנבחרו ולהסביר למה הפריטים נחוצים. מי שהרשימה שלו הכי מקורית, זוכה בפרס.

מאמרים נוספים שכדאי להכיר

חופשה משפחתית

רשימת ציוד לחופשה עם ילדים

רשימת ציוד לחופשה עם הילדים נכון שזה קצת מתסכל להגיע סוף סוף לחופשה שחלמנו עליה ולגלות ששכחנו בבית חפצים חשובים מאוד כמו מטען לטלפון, בגד

צוות ארבע אמהות זמין 24/7 באימייל

תרצו לפרסם מאמרים משלכם באתרינו? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם